Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

X
Hästvård Vår veterinär vi har här tror att min häst har hjärtmuskelinflammation pga för högt MCHC värde, men han är inte säker. Men han har inte...
Svar
8
· Visningar
2 331
Senast: tretjak
·
Hästvård Fick tipset av min hästmassör att istället för Glucosamin ge min ena häst vildnypon. Han har dåliga leder och stått skadad länge. Han är...
Svar
8
· Visningar
3 033
Senast: ia_
·
Hästvård Hade en liten dabatt med min travhästintresserade chef häromdagen. Vi diskuterade skoning och jag sade att jag, till min häst, vill ha...
Svar
4
· Visningar
2 122
Senast: Brutta
·
X
Hästvård Jag har fått några blodprovsvar idag bla njurar och lever, men skulle gärna vilja ha någon som kan hjälpa mej att förstå vad dom...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: XamberX
·
F
Hästvård Förra helgen blev ett sto misshandlat i ett stall utanför Stockholm. Stallet ligger avskilt med flera boningshus runt gårdsplanen. I...
2
Svar
22
· Visningar
1 903
Senast: ridskoleryttare
·
Hästvård Vad kan man göra åt detta? Kan man ta på helsosan eller liknande på det uppskavda torra partierna?
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Tviggy1081
·
S
Hästvård Nu är min otursfågel skadad igen. Han har fått en stor fläkningsskada på armbågsspetsen v. fram. 5 cm brett och ca: 5 cm djupt in...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: XamberX
·
S
Hästvård Har ni som haft styngflugeägg på hästarna maskat av än? Ser inga ägg längre i alla fall.
Svar
9
· Visningar
4 988
Senast: Magdalena
·
H
Hästvård Hej! Jag har en arabvalack på 5 år som reagerar kraftigt på influensavaccinet. Han blir stel i hela kroppen , kan knappt gå eller...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: chrysler
·
G
Hästvård någon som vet hur ett bråck ser ut, mitt 20åriga vbl sto har fått en bula under magen..ung 4-5cm från navlen, den är hård, och hon ömmar...
Svar
3
· Visningar
3 106
Senast: Maris_
·
Z
Hästvård Jag läste i någon tråd att krubbitaren biter för att den har för mycket syra i magen, och då skulle bakpulver hjälpa för att...
Svar
10
· Visningar
2 757
Senast: knoppan
·
Hästvård Jag skrev för ett tag sen om en häst i stallet som käkade upp all halm vi la in i boxen. Kan nu lägga till att hon håller på och gnager...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Maris_
·
Hästvård Vad har ni för erfsrenheter av att ge örter till hästar. Fungerar det för och nackdelar. tell the world ;)
Svar
8
· Visningar
1 870
Hästvård Innan det är dags för min medryttarpålle att bli omskodd har han redan fått nya skor på alla hovarna. Jag vet inte hur han lyckas, men...
2
Svar
33
· Visningar
2 855
Senast: Doneloge
·
E
Hästvård Vår hovslagare sa något om att grått horn är hårdare/starkare än vitt. Pållans bakhovar är mera åt det vita hållet, medan framhovarnas...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: emindy
·
Hästvård Min fullblodsvalack har ett skärsår på höger bakben som är under behandling, han står ute dygnet runt i liten sjukhage med tillgång till...
Svar
6
· Visningar
1 908
Senast: Centaur
·
Svar
7
· Visningar
2 713
Hästvård Hur brukar man göra, hur gör andra, vid unghäst-köp? Veterinärbesiktning känns självklart men hur mycket brukar ingå i denna? Brukar man...
Svar
10
· Visningar
3 098
Senast: Zeena
·
M
Hästvård Någon som provat det? Använder själv medlet till en häst som vid tappsko lätt bryter sönder nederkanten på hoven - i väntan på att...
Svar
19
· Visningar
6 619
Senast: Laslaw
·
Hästvård Min häst var svullen i ett bakben på dan idag. Men han verkade inte ha nåt besvär av det och var inte halt. Så tränade med honom som...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka