Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård är det bara jag som reagerat över en mening där? s.32 "...Preparatet finns i likadan pastaform som avmaskningsmedel. det har visat sig...
Svar
6
· Visningar
1 573
Senast: Kritos
·
E
Hästvård Finns det någon här som vet en bra eksemsalva för islandshästar? och var man kan köpa den?
Svar
8
· Visningar
1 961
Senast: hejzan
·
C
Hästvård När vi klippte ponnyn som jag rider så hittade vi brännmärken på henne! Ett på halsen och ett på länden. De är hovformade med en båge...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: fin
·
H
Hästvård Jo jag har en häst på foder sedan drygt två månader och nu skulle jag vilja ha några kloka råd av er för jag vet inte riktigt hur jag...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: hoppla
·
K
Hästvård Ni som inte har täcke på era hästar, och kör enligt den "täckeslösa modellen", lägger ni på täcke när det ösregnar? Eller tar ni in...
Svar
13
· Visningar
1 182
Hästvård Förra året fick Novan på sig snösulor runt om och det fungerade väldigt bra ända tills vi skulle ta av vinterskorna för sista gången. Då...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Piraja
·
J
Hästvård Hejsan! Nu har jag bestämt mig! Hästen min skall få av sig skorna, för alltid! Hittar inget negativt om det längre... Men tänkte...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: seejii
·
C
Hästvård är de någon som vet nåt om upphakningar? varför får hästen det? vad kan man göra åt det och kan de försvinna helt igen? är det b vitamin...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Totola
·
M
Hästvård Jo, det är så här att min häst drabbades av svår mugg. Det tog oss ca 3 månader innan det försvann. Under den tiden drabbades jag av...
Svar
10
· Visningar
904
Senast: Totola
·
Hästvård Då min häst har en lång skadehistoria bakom sig med många sprutningar av leder har jag börjat fundera över denna behandlingsmetod. Är...
2
Svar
29
· Visningar
4 520
A
Hästvård Jag lovade min kompis att följa med när hon skulle åka och titta på en häst utanför Norrköping som hon kanske skulle köpa. Hästen var...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 917
Senast: Enya
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet och tog ut Mourven ur hagen såg jag att han gick lite ojämnt. Började undersöka och såg att han inte vill...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: psychogrrl
·
Hästvård går nu kvarka i vissa delar av sverige. vi misstänkar att vi kanske har fått det på en av våra hästar efter att vi varit o tävlat...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Mynta2
·
Hästvård Har haft en equiterapeut ute hos hästen som varit lite stel i bakkärran (hästen alltså). Hon fick "diagnosen" roterat bäcken och Eq...
2
Svar
24
· Visningar
3 048
Senast: plus_mig
·
H
Hästvård Jag vet att en del täcker sina hästar på sommaren för att deras päls inte skall bli blek. Finns det något preparat som gör att man...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: Tassetass
·
3
Hästvård Kort fråga. Min häst har stått med senskada i 2,5 månad nu. Verkar ok. Svullnaden nera. Ömmar inget. Vad är bäst? Står i valet...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Lejonelle
·
E
Hästvård Har ingen aning om vad snösulor är och hur dem fungerar? Kan någon berätta? Hälsningar Emmi
Svar
5
· Visningar
783
Senast: Mynta2
·
Hästvård :cry: Hans hjärta stannade när han skulle resa sig efter sövningen (efter ryggoperationen). Var 5 år sedan något sådant hände senast...
2
Svar
21
· Visningar
2 074
Senast: Salandge
·
K
Hästvård Hur stor chans är det att en ovaccinerad häst blir sjuk om man åker ut och tränar med andra hästar och i olika ridhus? :crazy: Visst...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Sweet
·
Hästvård Har börjat fundera lite smått på om min häst kanske skulle må bättre av att gå barfota, i alla fall vintertid... Han är 23 år och har...
2
Svar
22
· Visningar
1 736
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023