måste man spruta inflammerade leder?

Sv: måste man spruta inflammerade leder?

Hej en liten fråga" peter_lundin " du verkar ju kunna det här.
Min häst har som sagt blivit sprutad i höger fram o bak o svarar bra på behandlingen är mycket bättre bak nu.

Min fråga: han har ju ändå fått i två ben, är det så att han antagligen kommer att få i dom andra två benen oxå.

Jag är ju ganska orolig om han kommer att bli bra över huvud taget o om det kommer att börja spöka i dom andra benen, eller om han kommer att få tillbaka det här igen.

Tacksam för svar!!

peter_lundin skrev:

:bow: :bow: :bow:

Tack, jag är lite morbidt intresserad och kastar mig över allt sånt där =) (och klurar fortfarande på hur man bär sig åt för att få närvara vid en hästobduktion..)

Ok jag vet inte vad orsaken är om jag ska vara ärlig, har inte haft honom så länge o därför vet jag inte hur länge han har haft ont.(lite pinsamt att erkänna men dessa isisar visar inte i första taget.)

Men tack för svaret!!

Det finns väl inga svar som är 100, men generellt så kan du inte "vila" bort en såpass hög grad på ledinflammation utan behandling....varför din häst fått pålagringar kan jag inte svara på, men "förmodligen" pga överansträngning och obehandlade ledinflammationer,..

Ledvätskan kan bli tunn pga ledinflammation...den skall vara segflytande, en del hästar får tunn ledvätska pga inflammationer...i andra inte....bland kan man med bra resultat spola ur aktuell led med koksalt och ta frisk ledvätska från exempelvis hasen(oftast har jag varit med om att man tar därifrån) och spruta in den i den skadade leden.....

:rofl: Det kan jag inte hjälpa dig med :rofl:
Hasleden på bilden bad jag slaktaren såga loss o sen öppnade jag den hemma.
PL

peter_lundin skrev:
:rofl: Det kan jag inte hjälpa dig med :rofl:
Hasleden på bilden bad jag slaktaren såga loss o sen öppnade jag den hemma.
PL

Det är ju också ett sätt, men jag tror jag skulle bli hämtad med krama dig själv-tröja om jag smög runt slakteriet och bad att få hästben :smirk:

Och även om jag lyckades, jag tror det skulle vara det sista övertygande argumentet för grannarna att 'nej, nu behöver hon VÅRD' om jag kom med svarta plastsäckar med hästlikdelar i som jag ställde mig och dissikerade *s*

(jag FÖRSÖKTE få med mig kblstoets hovar hem när hon slaktades, men de bara kollade konstigt på mig och det kändes inte som läge att tjata. Men jag ville ju se hur de såg ut INUTI ju, eftersom hon togs bort pga fång)

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 628
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 792
Senast: Luleå
·
Hästvård Min häst hältutreddes i veckan på klinik och vid bedövning av hasleden reagerade veterinären på att leden kändes konstig att sticka i...
Svar
3
· Visningar
4 579
Senast: Grazing
·
A
Hästvård Nån som varit med om liknande? 6-årig häst som rids uteritter i skritt, trav och galopp. Behandlad på "Klinik1" för...
2
Svar
29
· Visningar
5 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka