Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har börjat klia sig i rumpan rätt så mycket. Tycker även att han har sett lite glanslös ut i pälsen och så. Detta i kombination...
Svar
16
· Visningar
1 516
Senast: Mynta2
·
A
Hästvård Nån mera än jag som läste artikeln om ridning och veterinärer i senaste ridsport? De hade testat några hästar med duktig beridare, som...
2
Svar
20
· Visningar
1 999
Senast: GiG
·
C
Hästvård finns det något krav eller nåt sånt på hur mycket en frisk häst ska vara ute, eller hur länge en frisk häst får stå inne i sin box...
2
Svar
24
· Visningar
2 151
A
Hästvård Kan en häst bara vara halt på hårt underlag?? :confused:
Svar
6
· Visningar
6 359
Senast: ako
·
T
Hästvård ..för en ny lag om hästarnas välfärd?! Med tanke på insändaren "stackars hästar" som jag har funderat på en del. Vi har lagar om att...
2
Svar
25
· Visningar
1 768
Senast: Zmulan
·
A
Hästvård vad är det för skillnad på equiterapeut och kiropraktor? Vad jobbar respektive mest på?
2
Svar
21
· Visningar
2 647
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Vad ska man tänka på när hästen börjar bli gammal? Jag har ett nordsvenskt brukssto som i år är 21år gammal men som inte visar några...
Svar
15
· Visningar
1 683
Senast: tussa
·
Hästvård Kratsade hovarna på valacken idag och det var med ett stygn av vemod jag konstaterade att 'synd att slå på skor på så fina hovar' (och...
2
Svar
24
· Visningar
4 022
Senast: emindy
·
Hästvård Har för mig att det ska finnas nåt nytt preparat på marknaden som ersätter plegicil, i form av pellets som man blandar med maten. Vad...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Centaur
·
K
Hästvård Är det någon som har en häst som snappar luft? Hur pass stort problem är detta för en häst/för hästägaren/för stallkamrater? En...
Svar
12
· Visningar
7 637
Senast: -Stella-
·
B
Hästvård Hej Jag har en stallplats där det ingår spån. Nu har han kört dit ett väldigt dammigt spån som vi använder. Och flera av hästarna har...
Svar
9
· Visningar
2 039
Senast: Smulan75
·
Z
Hästvård Jag köpte en häst i maj, så jag har haft den ca 7 månader nu. Förra ägaren sa att denna hästen hade haft problem med hosta i vintras pga...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: zazzabella
·
T
Hästvård satt precis och läste en tråd om att folk hade fått anmälningar på sina fullt friksa hästar. Kom då och tänka på mina gammla...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: TurboDevil
·
Hästvård Ja, det är faktiskt första gången som tjejen verkligen VISAR brunst, genom att vika undan svansen och blippa o skvätta omkring sig...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Jag fick Vet.tranquil när jag var på klinik med min häst för ett par veckor sedan för att bl a kunna lasta henne lättare. Det är inte så...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: ylvalill
·
Hästvård På onsdag kommer vet ut och ska ge pållen vaccin mot borulism. han ska ge stelkramp/hästinfluensa också om det behövs då. Min fråga är...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: chrysler
·
R
Hästvård Vilka reaktioner har ni sett på era hästar efter tandvårdsbehandling? Jag förundras över min ena häst som hade blivit rejält vass i...
2
Svar
27
· Visningar
3 411
Senast: Sax!
·
E
Hästvård Undrar hur en avlivning på plats brukar gå till? Alltså om man inte vill köra iväg hästen till någon veterinärstation utan göra det i...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: bullis1
·
T
Hästvård hejsan! Ska nu den 2:a in till strömsholm och röntga min polles knä efter en olycka. Tänkte fråga er om det är någon som vet vad det...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: snofflan
·
H
Hästvård Jag undrar hur ni tycker att ett riktigt bra pälsglans skall vara.
Svar
10
· Visningar
908
Senast: Huntress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka