Kiropraktor resp. equiterapeut

Sv: Kiropraktor resp. equiterapeut

Carolineh skrev:
Jag tror inte att denna utbildningen någonsin har varit 10 veckor lång (finns säker andra mindre seriösa). 10 veckor tog det för oss att gå igenom anatomin.
QUOTE]

Möjligt att det inte var 10 veckor utan något längre. De gick betydligt snabbare fram, skulle tippa på att de skulle lära sej i princip lika mycket på några månader om ni på 2 år. Men självklart är det bättre ur pedagogisk syn att ha en längre utbildning för att hinna med mer praktiskt och hinna smälta allt, och det är mycket troligt att många som gick den kortare utbildningen inte blev lika kompetenta som av dagens utbildning. Det har ju myket med individen att göra det också, hur pass snabbt man hinner ta emot och smälta informationen och hur länge man sedan kommer ihåg det.

Sv: Kiropraktor resp. equiterapeut

Som alltid så är det individen och intresset som det hänger på. Det finns alldeles för mycket "religion" i hästvärlden. Med det menar jag att folk tror benhårt på ditt eller datt utan att ha några ordentliga fakta. Den ena går till equiterapeuter och skulle aldrig gå till en kiropraktor. Den andra går till kiropraktorn med alla problem och skulle aldrig anlita en hästmassör. Det finns duktiga yrkesmänniskor av alla sorter och vem man ska välja beror ju på vad man har för problem! Och vet man inte vad man har för problem så måste man ju börja i den änden! Ibland är det kanske en ridlärare man behöver, inte en häst-kiropraktor..

mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: Mearas
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka