Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård När man röntgar en häst vid försäljning, vilka leder brukar man gå igenom? Kotleder, knän, haser? Vilka är de vanligaste defekterna...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Kirre
·
Hästvård Mitt sto har nog fått mugg. Hon har fått det på de tre vita karlederna. Ganska mycke. Går i lerig hage. Hjälp bra tipps tack
2
Svar
33
· Visningar
2 613
Senast: Nora
·
S
Hästvård Hur vet man om någon verkligen är utexaminerad veterinär och haft godkänd utbildning. Finns det någonstans man kan hitta den infon?
Svar
1
· Visningar
689
M
Hästvård Hejsan! Jag undrar om kotledsinflammationer kan läka av sig själva efter lång tid? Hästen är behandlad men de lyckades inte få till det...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: meep_ask
·
Hästvård Har någon här hört talas om den?? Jag har aldrig hört det förut och hittar inte det i några böcker heller... Behandling av den sades...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 612
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård Det är så här. Jag sålde min ponny i sommras och i agusti så köpte vi en stor häst självklart vetrnärbesiktiade vi de och den gick...
2
Svar
22
· Visningar
2 294
Senast: Fladde
·
L
Hästvård Var ner igår och skulle ta in hästen och upptäckte då först på halsen, knölar av lite olika storlekar från ungefär en 50:örings storlek...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: lill_flesky
·
S
Hästvård hästen har nästan kliat av sig svansen nu på bara två veckor. vi har tvättat svansen med antibakteriellt schampoo men han kliar...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: szanna
·
Hästvård Vet inte om jag lägger denna tråd rätt nu el om den ska vara på avel, ni får flytta den isf. Eg är jag emot täcke på föl. Men min 6...
Svar
5
· Visningar
1 689
Senast: CosmicQueen
·
L
Hästvård kan man ge dem det, för det är väl inte giftigt? vet en annan som brukar ge sina hästar gran lr tall och de gillar det verkligen.. så nu...
2
Svar
26
· Visningar
14 617
Senast: lingonben
·
Hästvård Det är så här att jag har en shetlandsponny på 7 månader. Nu i höst och vinter har det ju inte varit toppen bra väder. Fölet går tyvärr...
Svar
15
· Visningar
1 182
Senast: Lilla Skutt
·
F
Hästvård Min nya häst har fått dignosen: Akuta inflamationstilstånd i knäled?:S Kan de bli bra?
Svar
15
· Visningar
1 350
Senast: Fladde
·
Hästvård Jag har hört allt för många skräckhistorier angående lymfangit där hästar har blivit avlivade mm. Så jag måste bara höra om era...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Leroy
·
C
Hästvård Är det någon här som har någon erfarenhet av borelia på häst?
Svar
16
· Visningar
2 755
Senast: Boj
·
Hästvård Upptäckte igår ett överben på insidan av min hästs ena framben. :crazy: Det är varken ömt eller varmt och jag har ingen aning om hur...
Svar
10
· Visningar
2 526
J
Hästvård Hejsan! Jag bara undrar, ang. vaccinationer av distriktsveterinärerna. Räcker det att ringa samma dag och be dem komma, eller är det...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: lill_flesky
·
Hästvård Min häst hade erlichias hos den f.d ägaren, det var ca. 4 år sen nu. Hon blev enligt dom "botad"... Eftersom jag under hela tiden jag...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Vill någon vara så snäll och radda upp alla tänkbara symptom på erlichias.............. :idea:
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Alexandra_W
·
Z
Hästvård I april-03 åkte jag med mitt då 5-åriga hbl-sto upp till Strömsholm då hon börjat "tjafsa" när jag red och så och jag misstänkte då att...
2
Svar
20
· Visningar
1 955
Senast: mirjada
·
Hästvård Knäpper rejält/flyttar sig i knät när en häst i stallet flyttar lite på sig.(båda bak)Vetr sa att det var patellal/upphakning.Hästen är...
Svar
10
· Visningar
2 116
Senast: Snobben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31