Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård hej hopp! någon som har någon erfarenhet av hästkiropraktorer? bra eller dåliga? jag skulle behöva ta ut en till min häst, men vet inte...
Svar
17
· Visningar
5 449
Senast: orion_x
·
Hästvård Gammelhästen har som en lårkaka på ena låret, eller snarare upp vid höftknölen. Jag antar att han blivit biten eller sparkad. Den är...
Svar
5
· Visningar
1 590
Senast: Xeline
·
S
Hästvård Någon som att provat att ge båda samtidigt för att öka effekten vid ledbesvär? Erfarenheter?
2 3
Svar
45
· Visningar
6 489
Senast: SaraMara
·
Hästvård Problem eller problem... men jag börjar undra. Det är så att en av hästarna på ridskolan som jag nu rider har haft ett plåster (sånt där...
Svar
4
· Visningar
1 800
Senast: mimus
·
Hästvård Idag kom hon, hon som skulle känna igenom häst för en dyr peng och sedan avlägga dom. Oj så nervös jag var innan! Nu i efterhand...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Ava22
·
B
Hästvård Har köpt mig ett avelsto med ömma framben. Endast till avel pga ömheten. Enligt vet så sitter det i strålbenet. Nu undrar jag om sånt...
Svar
10
· Visningar
2 382
Senast: turbofling
·
G
Hästvård ...men inte i skritten eller galoppen???!!! Vad tror ni om detta fenomen? Dessutom så vill han gärna avlasta hoven ibland och ställer...
Svar
4
· Visningar
1 636
Senast: mackan
·
Hästvård kanske ligger fel, men visste inte vart jag skulle lägga den :confused: Har fått mig en liten tankenöt när jag läst lite trådar om...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: LillaMy84
·
K
Hästvård Att en hästs livslängd kan variera beror ju på ras, skötsel och massa andra faktorer. Men när börjar ni att räkna hästen som"gammal"...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Frasseoo
·
K
Hästvård Någon som använder det? Vi har alltid haft kutterspån (hyvelspån) och eftersom vi bor granne med en såg och får gratis därifrån, så...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: emmath
·
Hästvård Min shettis har nu haft diarré ett tag och trots borttagande av betfor har det inte blivit bättre. Finns det något jag kan göra? Han mår...
Svar
15
· Visningar
1 661
Senast: cocette
·
L
Hästvård Har en häst som pga "ryggskott" fick inflamation i glidleden för dryga två månader sedan. Vid återbesök efter behandling, var...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter, vad kostar det att ha hästen inlagd? Vi fick åka in igår med misstänkt perforering av en led och det ska...
Svar
14
· Visningar
1 725
Senast: Jane_Done
·
Z
Hästvård Vi pratade om feber hos hästar i stallet igår. Om man har tagit tempen på sin häst under en månad och den ligger då varje dag mellan...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: zazzabella
·
Z
Hästvård Efter blodprover på en häst har vi fått svar på att den har mycket låga vita blodkroppar. Vad menas med det, vad kan det bero på och hur...
Svar
7
· Visningar
12 712
Senast: zazzabella
·
Hästvård Sprutar ju min fölunge med penicillin nu då han fick lunginflammation. Är ju viktigt att kolla så man inte sprutar in i blodet vad jag...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Hur mycket påverkar det magen? Störningar? Vi hade tänkt att avmaska hästarna egentligen för typ tre veckor sen men i och med att min...
Svar
16
· Visningar
1 905
Senast: JosefinaH
·
Hästvård När jag rider har det på senaste tiden börjat att ibland knaka (som när ens knän knakar) i regionen runt manken/bogarna. Det är i början...
Svar
5
· Visningar
1 482
Senast: susanne
·
A
Hästvård det var ju en tråd här om namninsamling mot att hästar ska stå ute i hagen minst ett antal timmar om dagen! jag skickade ett email till...
Svar
18
· Visningar
1 352
Senast: Pansi
·
B
Hästvård och hur får man diagnos? Misstänker att min ponny kan ha detta eftersom han det senaste året har en tydlig personlighetsförändring och...
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31