Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård hur uppkommer det och varför? Vilka olika sorter finns det och hur farliga är dom eller hur man ska säga? När jag gick på ridskola...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: AtletShipping
·
Hästvård Min medryttarhäst är oklippt (svenskt halvblod) och kommer så förbli hela vintern. Hon står i stall med öppen dörr, precis innanför...
Svar
13
· Visningar
1 384
Senast: Peach
·
N
Hästvård Det kom in en vit liten ponny till ett slakteri i somras. Det ovanliga var att den hade fått hovarna avskurna på direktiv av ägaren. Jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 899
Senast: Svartfot
·
T
Hästvård Vad ger njursten hos häst för symtom? Min tränare trodde att en ev en av hästarna som tränar i vår grupp kunde ha det eftersom den...
Svar
3
· Visningar
8 042
Senast: trolljahn
·
T
Hästvård Vet inte om jag lägger det här fel nu..? Jag har en varmblodsvallack som för ca 2 månader sen råka ut för en skada i knät. Och då...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: martha
·
Hästvård Hallå på er :) Min treåring har otroligt mycket förhud (antar jag att det kallas :confused: ) En himla massa veck i det ordentliga...
Svar
13
· Visningar
4 573
Senast: Doneloge
·
M
Hästvård Första gången det hände då var det -23 gr ute. Men då förstog jag inte vad det var.... :crazy: Jag hittade honom svettig under ett...
2
Svar
32
· Visningar
5 332
Senast: Nafayette
·
B
Hästvård hej jag undrar om ni har ngra bra tips för att förhindra strålröta nu under d väldigt blöta månaderna? mvh jannike :banana:
Svar
6
· Visningar
1 245
J
Hästvård Hejsan! Min häst har ätit upp en hel saltsten på knappt två veckor. En i stallet blev livrädd och sa att det var väldigt farligt...
2
Svar
25
· Visningar
2 495
Hästvård Har ju köpt ett sto och har nu haft henne i två veckor.Men,hon pissar INTE inne!?! Hon dricker normalt och det första hon gör när hon...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: knoppan
·
S
Svar
5
· Visningar
4 873
Senast: sissu
·
Hästvård Ni som har skickat hästar på långa resor (ca 150 mil och så) med lastbil, hur har ni förberett dem? Vilka råd har ni fått från...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Cinemon
·
L
Hästvård ,,,,upphakning? Om en häst har en upphakkning i bakre knät? Snälla hjälp mig och vad ska man göra? Skulle ni kunna tänka er att köpa...
2
Svar
27
· Visningar
2 484
Senast: mycket_irriterad
·
2
Hästvård Hej ! Känner att jag måste få skriva av mig hoppas det är ok, men detta är helt underbart :) . Min isis har stått två o en halv månad...
Svar
3
· Visningar
1 577
Hästvård Någon som varit med om detta? :confused: Ibland när min häst får vatten(av mig)så börjar han att skaka i musklerna(baken)jättemycket,typ...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Snobben
·
K
Hästvård Hej, Har en liten olycksfågel som har dragit på sig flera lymfangiter i rad, trots ständig tillsyn och skötsel. Nu har han dessutom...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Kalasbruden
·
D
Hästvård Har en fråga, ny inom hästägandet som jag är. Jag har ett sto, och undrar hur ofta man ska/måste tvätta vivret. Tacksam för tips
2
Svar
25
· Visningar
2 407
Senast: Farouk
·
Hästvård I stallet har vi två hästar som är skodda med något som jag tror är PG-beslag. De har det bara på framhovarna. Varför? Vad har de för...
Svar
13
· Visningar
7 423
Senast: trolljahn
·
Hästvård I stallet där jag har min häst klipper de andra svansen på sina hästar eftersom de säger att de kan få korsförlamning av att stå med...
Svar
13
· Visningar
1 254
Senast: minternet
·
M
Hästvård Läste en tråd om krav på att alla hästar skall gå i hage varje dag. Var på hovstallet i Stockholm, och där fanns inte en chans till...
2
Svar
28
· Visningar
2 260
Senast: *pilturs matte*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka