Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Står i valet och kvalet mellan att dra av pålle skorna eller sko om! Hade honom barfota ett tag i våras (vanlig hovslagare) och han var...
Svar
3
· Visningar
728
F
Hästvård Köpte ett Danskt halvblod för ca 4 månader sen som jag bara han rida i 3 veckor då hon blev halt :crazy: Hon fick villa 2-3 dagar...
Svar
6
· Visningar
915
Senast: Fladde
·
N
Hästvård Hej allihopa! Jag är helt ny här, men jag hoppas att jag bara kan kasta mig in i forumet så här, för jag är lite "desperat". Min...
Svar
5
· Visningar
3 164
Hästvård Vad kan ett vågbett ha för konsekvenser? Kan ett vågbett leda till att hästen, när den äter, får i sig luft?
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Piraja
·
M
Hästvård Jag har under flera omgångar haft problem med min unghäst med diffusa symtom på feber, olika infektioner och dyl. en del har varit...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Piraja
·
C
Hästvård Jag har nyss köpt häst, en valack, och jag har hört att om man har en valack och den står på spån så kan det fastna spånflisor på...
Svar
8
· Visningar
1 203
N
Hästvård Har hört talas om att den håller på att lanseras en hästtandborste på marknaden. Är det någon som provat ? Kan det verkligen vara...
Svar
7
· Visningar
2 752
Senast: Sweet
·
A
Hästvård Min häst har en liten tendens till att få mjäll nu på vintern, han är klippt och har täcken på sig, märkte att han fått lite mjäll i...
Svar
6
· Visningar
1 835
Senast: Jessie81
·
F
Hästvård Vet inte om detta är rätt tråd men jag testar. Har en hääst som efter 4 månaders skadda med besök hos Djursjukhuset med jämna mellan...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Görel
·
Hästvård Jag hörde i dag att mugg är smittsamt. Jag blev lite undrande hur det ligger till . Mitt sto fick mugg för ett tagsedan. Hon har...
Svar
3
· Visningar
3 022
Senast: Lahtel
·
S
Hästvård Är sågspån direkt från sågen skadligt för hästar?? :confused:
Svar
16
· Visningar
6 740
Senast: kopparberg
·
Hästvård Fick av en bekant höra att man kunde använda Vircon när hästen har mugg och tvätta med... Är det någon som hört det och använt det...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Leroy
·
P
Hästvård Vad har hänt med min vallack...han har börjat skrika/pipa till när jag håller på med han. Har hänt 2 ggr ,en gång när jag borstade...
Svar
2
· Visningar
1 146
Senast: pimy
·
Hästvård Hästen i fråga har ont i magen, äter inget och har lite feber. Ligger helst eller står o skrapar med frambenen o tittar på magen...
Svar
18
· Visningar
1 835
Senast: Lillsillen
·
D
Hästvård Urin från fölston används i östrogenbehandling mot klimakteriebesvär. För att man ska kunna samla upp urinen krävs det att dessa fölston...
Svar
11
· Visningar
1 305
Senast: Korven
·
Hästvård Ang hovslitage o benställningar, forts på en del diskussioner från barfotatråden. Vid den helt korrekt benställning sliter sig en hov...
2
Svar
32
· Visningar
3 259
Senast: Liselott76
·
P
Hästvård Jag har börjat rida på mornarna, när hästen just har ätit klart. Är det skadligt, de äter både havre och hösilage och så rider jag...
Svar
18
· Visningar
1 806
Senast: lill_flesky
·
C
Hästvård Finns det någon som har någon erfarenhet av höftledsinflammation? Undrar bara ifall nån vet hur bra dom blir efter en...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Rubensmatte
·
K
Hästvård hej på er.min häst får väldigt lätt skavsår efter hjorden.har får skinn runt hjorden men det tycks inte hjälpa..o hon är väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Ante
·
J
Hästvård hej! Mitt sto har sedan fölsben varit lös i magen i perioder, men sedan jag började ge henne foder med "hack" i tex luzern så har...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka