Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vision brukar varje vinter få små 'krustor' på ett ställe på bakdelen. Ett avgränsat ställe och 3-5 krustor. Dyker alltid upp på samma...
Svar
11
· Visningar
1 340
F
Hästvård Hej Har en häst som vari skaddad ca 4 mån och nu ska sättas igång då hon har mycket överskåttsenergi så ska vi ge henne lugnade...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 154
Senast: Fladde
·
Hästvård Jag har tagit nytt tag i det här med att ordna lösdrift åt hästarna. Först och främst för de ska kunna komma undan dagtid om de vill...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 343
Hästvård Min häst har plötsligt fått DIARRE, och jag fattar inte vad det kan bero på. Har inte ändrat på nåt i fodret... Hon har känslig mage...
Svar
12
· Visningar
2 858
Senast: pussi
·
C
Hästvård Nu dyker många frågor upp efter veterinär besöket och jag hoppas att det finns någon som har bra svar. :banana: Skulle vilja veta ifall...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: pussi
·
Hästvård Hörde av en kompis att man inte ska ha ihop andra hästar med föl och deras mammor för att föl är fullproppade med mask.. Och därför bör...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag ställler frågan angående min stallkompis häst som plötsligt fått en mystisk feber. Av en slump tempade vi honom innan vi tänkte...
Svar
9
· Visningar
1 328
Senast: ylvalill
·
Hästvård Nån som vet vart man kan hitta bilder på hur d olika klippningarna ser ut? O vart kan man få tag i nå bra mallar som man kan göra tex...
Svar
3
· Visningar
723
H
Hästvård Hej! Igår när jag var hos min häst kom en man som också har sin häst där och skulle visa ett trick hur man gör när hästen ska lyfta...
2
Svar
22
· Visningar
5 297
Senast: Lazio
·
Hästvård Det var vad vetis hittade när han vaccinerade min tjej idag :cry: Tydligen var det ganska allvarligt blåsljud och skulle kollas på...
Svar
3
· Visningar
1 422
Senast: MoonFlight
·
L
Hästvård Hej! Mitt treåriga sto har under (minst) en månad tillbaka värmt i benen. DEt underliga är att det varierar vilket ben (oftast ett av...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Asa_S
·
Hästvård Kan man träna bort överben? En del säger att man kan göra de?
Svar
2
· Visningar
1 568
Senast: marieka
·
Hästvård Jahapp, kommer till stallet och ser att hästen har bulor över båda framknäna. :bow: Ingen smärta, sår eller värme och inte heller...
Svar
6
· Visningar
963
Senast: kicki71
·
Hästvård Hej - vet någon något om sjukdomen som i engelsk litteratur kallas för "sweeny" - en nervskada i bogen som leder till förtvining av...
Svar
19
· Visningar
5 095
Senast: C_L
·
Hästvård Jag behöver råd!!! Jag har en vbl på foder... Han är 4 år i mars,ca 165 nu men växer... Han har ganska rak rygg,jätte långa bakben...
Svar
7
· Visningar
772
Senast: Ida_79
·
S
Hästvård Ni som har efter en röntgen innan försäljning av er häst har fått svaret att er häst har lösa benibitar.. Hur har det funkat med...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: GiG
·
Hästvård Hur stor är egentligen chansen att en häst med en förslitningskada blir helt bra och ridbar igen? Förslitningen sitter i ena...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Evergreen
·
S
Hästvård Är kunggran giftigt för hästar? de hade pyntat med det i stallet nämligen, någon sa att det var giftigt, men det är väl silvergran som...
Svar
11
· Visningar
2 945
Senast: hästmyran
·
R
Hästvård Vet knappt om jag vågar fråga det efter den senaste tidens häftiga barfota-debatt, men jag orkar inte ta mig igenom 5-600 svar :crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 032
Senast: Boj
·
Z
Hästvård Jag har en häst som länge har gått på lösdrift till och med nu. För att nu är den konvalecent pga av en benskada och har boxvila och då...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: stall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka