Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som vet? Hur mkt är det i den? Olika sorter?
Svar
11
· Visningar
1 167
Senast: gejsa
·
F
Hästvård Har just läst en tråd om en häst som skulle behandlas med homeopati, och blev lite förvånad att det inte fanns några total-sågnade svar...
2
Svar
20
· Visningar
3 313
Senast: Totti
·
Ä
Hästvård Hej... Min häst fick lymfangit i början av december... Hon hade ingen feber men hade ett stort fult svullet bakben.... Vi kontaktade...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: älskar_min_häst
·
Hästvård Hon är dålig, ganska uppenbara symtom på KOLIK (vill ej äta, sparkar mot magen, skrapar med frambenen mot marken) och när jag upptäckte...
2
Svar
25
· Visningar
2 572
Senast: milly
·
C
Hästvård Behöver tipps om ett hästköp. Har hittat en 8 årig arabvalack till salu men han har/har haft hovbensbrott. Han har vilat i 6 månader med...
2
Svar
26
· Visningar
3 378
Senast: ylvali2
·
Q
Hästvård Jag har några frågor angående benlindor. 1. När ska man använda benlindor och varför? 2. Vilka benlindor ska man alltid ha till hands...
Svar
4
· Visningar
2 008
Senast: busiga_tess
·
J
Hästvård ..ja....en dumm fråga kanske men jag undrar om någon antingen kan berätta eller visa med kort hur en musklad hästrygg ser ut. Eller...
Svar
14
· Visningar
3 221
·
E
Hästvård Vill sko pållan med guldskor (4 brodd) nu denna omgången, gjorde det förra vintern och det gick jättebra (har kvar samma skor nu)...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Egonson
·
J
Hästvård Hejsan, Här i min "hästkompisgäng" har många sagt till mig att jag skulle avmaska med ivomec i december. Vissa gör det rund lucia...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: ang
·
F
Hästvård Hur får dom det? Hur behandlas det? Är de farligt?
Svar
1
· Visningar
887
Senast: emindy
·
Hästvård Min pålle har ju varit konstant konvalecent i över två år nu och har därför åkt skytteltrafik in och ut på veterinärkliniken för diverse...
Svar
14
· Visningar
4 318
Senast: Lejonelle
·
A
Hästvård Råd, tips, funderingar och ideer mottages tacksamt! Hästen är en 21-årig nordis som nu är halt i bogen. Har märkt för kanske ett...
Svar
17
· Visningar
8 833
Senast: Lejonelle
·
A
Hästvård nu har jag fått reda på vad min häst lider av, det heter Ataxi och är en rörelsestörning som då i hans fall pga nån form av nervskada...
Svar
1
· Visningar
1 558
T
Hästvård Min tjej har det. Funderade nyligen på att ta bort henne men har diskuterat saken med en veterinär som absolut inte rekommenderade det...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 804
Senast: emindy
·
F
Hästvård Ska ge min häst lugnade vid ridning då hon ska sättas igång efter skadda. Undrar kan man ge det med morötter och sån eller vad ska...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Fladde
·
Hästvård Har hästar bäckenlossning som människor/skiljer det sej på något sätt och isf hur? Vad är det egentligen som händer vid bäckenlossning...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Hej. Mitt 7åriga sto har börjat bära sig konstigt åt när jag spänner sadelgjorden. Det verkar som att hon tappar balansen, breddar ut...
Svar
9
· Visningar
1 738
Senast: barajag...
·
Hästvård Tänkte göre en liten gallup angående överben: :smirk: Har din häst överben ? Om ja, var ? Har den / har den haft problem av...
Svar
1
· Visningar
571
Senast: majja22
·
A
Hästvård Ville bara berätta om hur glad jag är! Hade en kiropraktor ute till min häst idag. Hon har känts stel och ovillig att ha sadel på sig de...
Svar
4
· Visningar
923
·
C
Hästvård Har bestämt för mig att man absolut inte skall avmaska så här sent på året, men en av hästarna i stallet har blodmask och nu skall alla...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit