Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har letat efter en sällskapshäst till min häst och fick svar från en tjej med en fd. ridskolehäst som hade förslitningar i...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: Tokmaja
·
T
Hästvård Hej. Jag har sedan 2 år en D-ponny, som jag köpte som åttaåring. Tidigare har hon gått i avel, och kunde nätt och jämnt grunderna. Vi...
Svar
18
· Visningar
1 756
Senast: ghost
·
F
Hästvård Min häst fick det efter Rygskott Men nu undrar jag hur lång tid ka det ta innan dom får det? Kan dom få det på ca 2 veckor?
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Fladde
·
S
Hästvård Min lill-piga på 4 år har fått något i pälsen som jag inte riktigt kan förstå vad det är :crazy: Eller pälsen och pälsen rättare sagt...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: Qyenn97
·
E
Hästvård Pållan har rasp på bägge frambenen som blossar upp varje vinter, har dock lyckats hålla koll på det ganska väl i år med hjälp av...
Svar
6
· Visningar
1 430
Senast: Joyride
·
Hästvård Är lite osäker på vart jag ska lägga denna tråd, så blir det fel får ni ursäkta. Jag har lite funderingar ang min sjukling till...
Svar
14
· Visningar
913
Senast: sissu
·
L
Hästvård Har hört talas om Öllöv Originalsko och nu undrar jag om någon här har det på din häst? Verkar hästarna tycka mer om att gå med...
Svar
18
· Visningar
2 261
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Efter att ha läst den mycket intressanta tråden här om Atros så måste jag bara få ifrågasätta litegrann, min 15-åriga Nordsvenska...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Har ett tolvårigt arabsto som kom hem från betet rund som ett klot. Jag vill gärna få ner henne i vikt, inte minst eftersom hon har en...
Svar
16
· Visningar
1 430
Senast: Kassiopeja
·
Ä
Hästvård Hur lägger ni era jodopaxomslag??? Hur länge låter ni det sitta på??? Sätter ni på det så fort hästen fått ett sår??? Hur mycket...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Immer
·
N
Hästvård En utav mina hästar fick häromdagen in ett spetsigt föremål i bogen (det hände i hagen, vi vet inte vad det var, men antagligen en...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: chrysler
·
P
Hästvård Har en häst som för ngr dagar sen trasslade in sig i tråden och blev jättesvullen i höger fram knä och neråt. Fick kuortison att ge i...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Mezcal
·
Hästvård I morse hände det som inte fick hända.. Min häst som är väldigt pigg om mornarna galopperade som en galning i hagen och givetvis på...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: nexxa
·
Hästvård har en häst som är barfota sedan några månader nu och som verkar trivas bra med det, har fått bättre steg mm. han har lindrig...
Svar
7
· Visningar
1 650
Senast: megin
·
Hästvård undrar bara lite... Vill själv utbilda mig till equiterapeupt då jag tycker att det både är intressant och att de verkligen behövs...
Svar
4
· Visningar
1 598
Senast: ch791022
·
T
Hästvård min lilla ponny har börjat hosta.. men bara nån gång i bland... typ 1-2 g/dag.. asså 1 el 2 hostningar.. då å då... varför? inget fel på...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: tysse
·
N
Hästvård var med en kompis i stallet i dag och där stog en häst med insjunkna flanker. vet inte om det ens är något fel, men i mina ögon såg det...
Svar
6
· Visningar
2 083
Senast: *Natta*
·
R
Hästvård Min häst har 2 sår på benet. Jag lägger på salva varje dag, men det blir inte bättre. Vad ska jag göra?? :confused:
Svar
6
· Visningar
677
Senast: ankans
·
M
Hästvård Jag är helt förvirrad... Kan inte komma på vad de kliande knölarna på mitt 1,5 åriga halvblodssto kan vara..?? :confused: Är det...
Svar
12
· Visningar
3 166
Senast: MANDY
·
Hästvård Här har det rgnat underkylt regn hela eftermiddagen och sedan kom det snöblandat regn. Det har snabbt blivit snorhalt med andra ord...
Svar
12
· Visningar
1 921
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka