Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård :eek: :eek: :eek: jag blev helt förskräckt när jag fick höra detta, inte precis att hästens liv förkortas utan hur man kan tro på...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
11 364
Senast: LIA
·
K
Hästvård som har någon hemsida som visar hur man ska massera en häst? :bump:
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Lejonelle
·
S
Hästvård Hejsan! Undrar om någon har erfarenhet av hovbensinflammation och vill dela med sig av sina erfarenheter? Har ett halvblod som blev...
Svar
3
· Visningar
2 876
Senast: Stardust
·
Hästvård Min häst fick fång hos sin fodervärd för ca 1,5 år sedan och behandlades då med fenylbutazon. Jag har nu skaffat pass åt honom och...
Svar
2
· Visningar
1 840
Senast: giffan
·
Hästvård Hästarna får tillräckligt med grovfoder, de är väl runda t.o.m. Vi fodrar 4-6 gånger per dag, de har stor hage ute i skogen, det finns...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: mian1
·
Hästvård Montes svans är för mig ett mysterium och jag har inte kunnat finna svar på vad det är. Mycket stallfolk, veterinärer och dylikt har...
2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: vargadoren
·
M
Hästvård Hur vanligt är det att människor smittar hästar med ringorm? och hur vanligt är det tvärtom?
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Boj
·
Hästvård På min häst alltså ;) Har hört att det finns något avslappnande medel man kan ge hästarna för att dom ska låta en tvätta av...
Svar
15
· Visningar
7 661
P
Hästvård Hejsan! Behöver lite hjälp med min häst.. hade min hästs hovslagare och skodde min häst förra veckan.. hon är ett...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: FUNNY
·
Hästvård Hej! Har hela tiden haft sto nu, men jag har hittat en vallack som jag troligen ska köpa.. Ska man rengöra vallackens snopp, eller...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: pussi
·
S
Hästvård Jodå, tre ärtliknande bulor har min häst fått på ryggen :eek: Vad kan detta vara??? Det ligger som på rad brevid varandra på ena...
Svar
10
· Visningar
1 176
Senast: Etoile
·
Hästvård Jag blir så frustrerad på min hästs hovar :confused: Hon är ett svh men har "fullblods hovar". Växer endast på brädden ej nerått, dom...
Svar
16
· Visningar
1 536
Senast: Gumman
·
F
Hästvård Vår lilla B-ponny kom in med ett sår från hagen igår. Strax under framknäet så har hon ett pyttelitet sår, ett smalt streck, ca 7mm...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Frågvis
·
T
Hästvård När olyckan väl har varit framme och hästen står med ett stasat ben efter att ha slaktat hela lindan, vad gör man då? :( (först...
Svar
2
· Visningar
3 212
Senast: Lillaloppan
·
T
Hästvård Läste en annan tråd här om avlivning och kom att tänka på en gammal artikel jag läste i en amerikansk horse & rider i mitten på...
2
Svar
25
· Visningar
1 832
Senast: emindy
·
D
Hästvård Råkade vara på kliniken idag och bestämmde mig för att väga hästen. Vilken chock jag fick. Han hade gått ner. I somras när han var smal...
Svar
7
· Visningar
773
Senast: Doneloge
·
Hästvård Eclipses Bioflog värmelera, varför måste man borsta/spola av den efter 8-16 timmar? Vad händer om man INTE gör det? Är det lätt att...
Svar
13
· Visningar
1 665
Hästvård ...Ja, då har hon varit uppe i helsingborg pga. andnöd vid ridning i tre dagar nu. Allt började i april då hon fick diagnosen...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: Magica
·
F
Hästvård vad ska jag göra jag vill så gärna ha lite mer med hästar att göra jag rider en gång i veckan och sköter en gång i veckan (sama dag!!)...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: chrysler
·
Hästvård Min 2,5-åring håller nu på att tappa sina framtänder, helt enligt "tidsplanen". Kruxet är att de permanenta tänderna har börjat växa ut...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: Hannely
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka