Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Och där vi numera bor,så står det ett "slakthus" vägg i vägg med stallet,en kille i jaktlaget är en sån där "nödutryckare" hos grannar och bekanta med boskap,så där är min plan i allafall..
Påminns om en schäfer jag hade för länge sedan. Han gillade (av någon anledning) att stå och trycka med skallen mot folk och fä. En dag var vi till en ridskola, där dom hade en lös getabock. Hund och get skulle givetvis kolla av varandra. Rörelsen blev som man kan tänka sig, först nos mot nos, sedan bockade båda två och stod så några sekunder och tröck lite. Därefter tog geten ett snabbt steg tillbaka, och så PANG! En något snopen hund stod där och undrade vad som hände.
Här finns det resurser! Dels har vi jägare runt om, dels har en "granne" till oss (5km) en bultpistol stark nog för tjurar som vi brukar få låna vid nödslakt på getterna. Så jag tror inte att det blir något problem så om olyckan är framme.
Men inte känns det som att det är något man vill vara med om för det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.