Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Funderar på att ta av skorna på min tjej.Vill veta vad ni som har erfarenhet av det tycker. Mycket tacksam för svar. :bow:
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: HannaZ
·
Ä
Hästvård Hej... Har ni några tips på vad man kan göra yttligare så att svullnaden går ner vid lymfangit, än pencelinkurar och ut och...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: piggis_83
·
Hästvård Hej Har tidigare skrivit om min häst här som haft problem med hälta i vä fram. Hon är behandlad i hovleder fram (juli/aug), är...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: bapro
·
N
Hästvård pållan har lite problem med knotten om sommarn och kliade sej i manen, nu tycker jag att den växer ut väldigt dåligt. :( Någon som vet...
Svar
3
· Visningar
699
Hästvård I en annan tråd har hovmekanismen nämnts (om än inte vid sitt rätta namn) och jag tycker det är angeläget att berätta lite om vad...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
17 723
Senast: ameo
·
Hästvård Var med min häst till klinik igår, har under ett par veckor varit halt höger fram. Röntgen visade lite urkalkning i ett ben i framknä't...
Svar
10
· Visningar
6 110
Senast: Glimten
·
Hästvård Hur "oklar" hälta kan en hovböld orsaka? Kan den vara bättre och sämre beroende på aktivitet hos hästen? Kan en böld "spöka" till och...
Svar
19
· Visningar
3 881
Senast: Totti
·
F
Hästvård Efter prover av knutter fick vetrinären fram detta och sa att jag skulle bada hästen med schampo blandat med jodopax sen skulle dom ta...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Fladde
·
L
Hästvård Vad är djävulsklo bra för? Jag läste på en hemsida att det var smärtlindrande och antiinflammatoriskt, det låter ju bra med...
Svar
4
· Visningar
1 388
Senast: Lord Owen
·
2
Hästvård Hej Jag har ett dilemma som nog hör hemma på hästvård men jag vill höra era synpunkter på saken. (om det är ok) Jag har en 15 årig...
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: 2 isisar
·
Hästvård Mitt 12-åriga arabsto blev med ny hovis idag. Allt gick bra, hon är ju lugn när man skor och står som en ängel lös på stallgången och...
Svar
16
· Visningar
2 218
Senast: Kassiopeja
·
L
Hästvård Den ridskola jag far och tränar till har hagar som är gjorda för max en halv häst :d och dessutom har 3-4 dm lera i hela hagarna...
Svar
16
· Visningar
1 349
·
C
Hästvård Hej! Min häst fick sina vargtänder borttagna idag, veterinären sa att jag inte kunnde rida med bett på 3 veckor :eek: ! Tycker det...
2
Svar
25
· Visningar
4 546
Senast: Ardnas
·
Hästvård Tips: Sälj inte transporten, hästarna kommer omedelbums hitta på nåt jävelskap. (För er bukefalister: Jag sålde min transport i söndags...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
13 421
Senast: Sonic76
·
L
Hästvård Ja, nu måste jag låta som en tönt men jag undrar ändå och frågar man ingenting så får man ingenting veta :smirk: Har alla hästar...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Boj
·
L
Hästvård Hur vanligt är det att man får behandla en ledinflammation mer än en gång? Minskar oddsen att få hästen helt återställd? Min häst är...
2
Svar
32
· Visningar
2 050
·
Hästvård Är det nån mer än jag som blir helt hypokondrisk å sin hästs vägnar när man läser här? :crazy: Börjar alltid fundera, men var han inte...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: Klintan
·
L
Hästvård Jag blir så TRÖTT!! Själv har jag avmaskat hästarna 2 gånger om året (före betet och efter, vår och höst) men nu har jag hört mig för...
2
Svar
21
· Visningar
1 809
·
L
Hästvård Nu var jag lite cynisk :p . Tänk vad mkt pengar och tid vi lägger ut på våra hästar egentligen, och vad lätt de skadar sig även om de...
Svar
11
· Visningar
940
·
T
Hästvård En häst som står i samma stall som min häst har ett bakben som svullnar upp ibland. Såg det när jag tog in härom dagen och enligt ägaren...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Little_Cowgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka