Avmaskning!!

Sv: Avmaskning!!

Jo det har du rätt i, jag är lite svår att förstå ibland :o
Däremot finns det folk som avmaskar 6 gånger /år å för mig låter det väldigt mkt, maskarna måste ju verkligen bli resistenta fortare då.
Har man många hästar,tar emot nya hästar ofta, inte så stort bete å inte har möjlighet att hålla efter å skotta skiten så behöver man ju avmaska lite mer än jag gör tex.

Sv: Avmaskning!!

Jag tänker nog fortsätta som jag gör, dvs avmaska före betet, eventuellt en gång under betet och efter betet. Och då brukar jag köra med två olika slags avmaskningsmedel på ett år. Har funkat rätt bra hittils, inte upptäckt mask på någon iaf :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Senast: Ceta
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 588
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka