Behandla leder många gånger?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lazza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 053
Sv: Behandla leder många gånger?

Hej.

Min häst har nog haft den väldigt länge tyvärr.
Redan innan jag köpte henne i Aug i år.

Vi hade med Katja vilkwt var bra Dansk häst dansk vetrinär :smirk:

Min häst tappar bakbennen och man ser de vid longering på liten volt. Vissar inget på böjprov. Fick först digagnosen Ryggskott som din och fick adra skor och platta på de friska bennet bak

Men vad glad jag blir av att höra att din häst är på bättringsvägen nu. Hur behandlades hästen av fys? I mitt fall tyckte Jeppson att hästen borde kunna vara i full tävlingskondition inom sex månader, så han var ju väldigt optimistisk. Men då räknade han ju såklart inte med något återfall..... Men det vet jag ju inte ännu,det kan ju vara så enkelt att min häst har träningsvärk, och att han därför byter galoppen när det blir jobbigt. Det sa iofs Jeppson till mig "öka kraven succesivt, och backa när du känner att det blir för jobbigt för honom". Så tänk om, OM OM OM han kanske inte är halt igen, utan helt enkelt bara har börjat använda ryggmusklerna rätt igen?

Det svåra med dansk veterinär är att förstå vad hon säger. Jag tycker att danska är nästintill omöjligt att förstå, och är man dessutom nervös blir det ju ännu värre.....

Haha, det låter nästan som om vi hade samma häst.... Platta på friska benet bak, och greppskor bak. Syns vid longering på det inre benet, men inte annars.... Först diagnos ryggskott, sedan konstaterad låsning. Inga skelettförändringar på röntgen, utan enbart muskulärt problem.... Fick du också ordinationen massage av friska sidans ryggmuskulatur dagligen?

Han behanlade rlåsningarna sen skulle jag rida som om jag red en unghäst mäst raktfram i friskttempo.
Jag var med nervös igår vid åb för hästen hade fortsatt att tappa bennen så jag var nästan övertygad om ett dåligt besked mendet berunde på att hästen inte använt sitt bakben rätt på vädigt länge och derför väldigt svag och tappar bennen så ska rida med Viktmanchetor och när hon är i "normal" träing om ca 3-4 mån ska jag upp till Katja för att kolla så allt går åt rätt håll

Danska blir inte så jobbigt för mig jag bor ju 20 min från Danmark ;)
Man får stort förtroende för Katja tycker jag:)

När ska du på återbesök igenn?

Har du nån MSN?

Ja, jag är helnöjd med Katja.
Jag var också helnojjig när jag skulle börja rida "unghästridningen" igen. Var livrädd att han skulle kännas konstig.

(Kan faktiskt erkänna att vi blev filmade av TV när vi var nere, och det ska visa hela Jepssons behandling i SVT:s djursjukhuset som börjar i februari. Gissa om jag var oförberedd när de ringde mig i bilen o frågade om jag hade något emot att de filmade. Eh, nejdå, stammade jag fram..... Så om du vill se hur hans rygg såg ut så kommer det ju till våren, när vi blir tv-kändisar....)

Vad häftigt:)

De ska jag minsan se :smirk:

Jeppson är super bra han med:D

Hoppas det går bra idag.

Håller tummarna för er :banana:

Min häst hade tre kotledsinflammationer (båda fram och v. bak) plus inflammation i två av hasens glidleder v. bak. Vi har varit på två besök på klinik hittils och på tisdag ska vi på ett tredje. Första besöket sprutades han i kotorna och i haselederna. Andra besöket var kotorna friska så då fick han bara spruta i hasleden och nu på tisdag ska vi kolla om det också är borta, isf är han helt frisk :love: :bump: :bump: . Men ja, återbesöken har varit med ca 3 veckor till en månads mellanrum. Det blir rätt många sprutor om det vill sig illa :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 018
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: valley
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka