Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nån med fånghäst här? Hur länge har era hästar stått på boxvila? Nu verkar inte Hermans vara så enormt allvarlgit men tillräckligt för...
Svar
14
· Visningar
4 761
Senast: Mirre
·
Hästvård Min lilla pålle känns inte helt fräsch.. Vi var in i ridhuset å tränade en måndag för två veckor sen. Han kändes trött, stel lite flåsig...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Kivina
·
Hästvård Nu har äntligen snön kommit och marken är någorlunda hård. Är jag helt ute och cyklar när jag tycker att jag kan släppa mina hästar på...
Svar
2
· Visningar
751
T
Hästvård Idag är det ett år sen jag såg min pålle för sista gången.... Han blev sjuk och var tvungen att avlivas. Hur kan det vara ett år...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: whalan
·
Hästvård Hej Har en häst som fick dignosen inflamation i sena och muskel i bogen. Jag undrar hur prognosen för inflamtion i senor och muskel...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: Totti
·
A
Hästvård om jag nu stavat rätt.. När ger man det och varför? Bara undrade lite, en jag känner ger sin häst det från och till och jag får...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Var ut till en kompis idag och upptäckte att ett av hans hingst föl har en bockhov v-fram! Jag är Urdålig på bockhovar särskilt när det...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 066
Senast: starcrossed
·
K
Hästvård Ni som har hästar som haft griffelbensfrakturer. Hur länge har era hästar varit halta? Hur lång tid efter operation har ni märkt av...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Soffan74
·
C
Hästvård Min häst har halltat till och från ett tag, sen för 9 dagar sen hittade dom en hovböld så vi tog ut hovslagaren som öppnade den. hästen...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: chrysler
·
Hästvård Jag har ridhäst uppstallad i ett stall med mest travare drivet av "travfolk". På ett möte idag diskuterade vi avmaskning inför nästa år...
2
Svar
32
· Visningar
2 215
Senast: chrysler
·
Hästvård Har lånat hem ett bar Boa boots av en kompis och undrar lite över hur de ska sitta. Hästen kan ha dem båda fram och bak, det är liite...
Svar
7
· Visningar
1 830
Senast: emindy
·
S
Hästvård Jag har en liten ponny som inte orkar hålla upp svansen då den ska kissa. Eller rättare sagt den har aldrig gjort det. Flera gånger i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Rikkan
·
Hästvård Eftersom så många följde det så kommer här då en ny uppdatering. herrn T-märktes tionde maj och har sedan dess i princip vilat...
Svar
6
· Visningar
769
A
Hästvård Någon som vet något om en sjukdom på häst som heter fårsjuka? Hästarna får extremt lång päls samt har problem med njurarna. Kissar...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: ankans
·
J
Hästvård jag har en foderhäst på ett stall som också har ridskola. innan jag fick min foderhäst så red jag på ridskolan och skötte en...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: janivista
·
Hästvård \"Back on track\" Är det någon som vet om det finns back on track benskydd och var man i så fall kan få tag i dessa eller det finns...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Fladde
·
M
Hästvård Nån som vet hur länge det finns risk för att spermier stannar kvar i ledarna?
Svar
1
· Visningar
608
Senast: molla
·
F
Hästvård Vet inte om detta är rätt tåd men är det inte så får ni flytta de ;) Min häst tappa en framsko idag :crazy: Nu undrar jag efter...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: Fladde
·
S
Hästvård Har en häst som stått på konvalisent sen mitten av okt pga hasledsinf. , hovledsinf. Har varit på klinik 3 gånger har blivit sprutad...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: mirage
·
L
Hästvård Min lilla pålle blev idag biten ganska ordentligt (en liten bit av mulen åkte) är precis vid näsborren. Vågar ha honom ute iallfall...
2
Svar
24
· Visningar
1 350
Senast: RebeckaKihlberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21