Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu när jag kommer ihåg det.. Valacken har ju en skelettdefekt i hasen som retar leden (mer eller mindre beroende på vad han gör) och...
2
Svar
29
· Visningar
6 156
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Läste lite om tandraspning och grejer i Hästfynd idag och slogs plötsligt av en tanke... Varför raspar man tänderna egentligen? Jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 952
Senast: anhe
·
J
Hästvård Hejsan! Det är en häst i mitt stall som har slutat äta upp sitt hö, hon har det senaste lämnat kvar ungefär 2 kg hö. Hon är inte slö...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: Lillaloppan
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har ett islandssto på 12 år. Hon får 5 kg hö/dag; 1 kg på morgon, 2 kg vid utsläpp, 1 kg när hon kommer in och 1 kg på...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: Juvelflickan
·
Hästvård okej tack så mkt för alla svaren men då skulle jag vilja ha råd ifrån er och se vad ni tycker att jag ska göra me min pålle.han är...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Ryver
·
A
Hästvård Min unghäst har fått en hålvägg på ena hoven, hovslagaren sa att jag skulle stoppa i bomull med tjära på och ha antingen plastic-padding...
Svar
16
· Visningar
3 923
Senast: Shettisar
·
M
Hästvård PANIK!!! Mitt vbl har varit konstig i 2 dagar nu (i förrgår och förrförrgår). Han har gått som vanligt när vi rider ut, pigg, alert...
Svar
18
· Visningar
1 747
Senast: MakePeace
·
Hästvård Jag har varit förskonad från sjukdomar på Novan och har därmed ingen erfarenhet av vad man gör när hästen blir sjuk. Jag misstänker...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Shaggy
·
S
Hästvård Hej! Efter att ha haft hästar i över ett decennium och ridit hela mitt liv borde jag veta svaret på den frågan... :o Har dock...
Svar
5
· Visningar
4 104
Senast: zilla
·
D
Hästvård Hej ! Misstänker att foderpållan har fått ett fånganfall. Hästen ifråga har haft fång för nåt år sedan då på sommarbete. är det...
Svar
15
· Visningar
1 461
Senast: Nilaya
·
S
Hästvård Min nyinköpta isis älskar ekollon. I hagen han går i finns ett antal ekar och han älskar att äta ollonen. Det låter som en stenkross...
2
Svar
22
· Visningar
4 388
S
Hästvård Har ett fullblod hemma som jag inte haft så jättelänge. Hon var mager när jag fick henne och enligt förra ägarna avmaskad. Men hon är...
Svar
6
· Visningar
691
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård när jag mockade i dag så såg jag en rödaktig ganska storparasit eller mask i hästensavföring,såg däremot bara en,men nu är det så att...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: krambanan
·
S
Hästvård Hej min nya häst har blivit otroligt ömfotad nu när det blivit knöligt och stenhårt,hon stapplar fram,tycker så synd om henne.Det är min...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: linafina
·
T
Hästvård ..på 4 år fick jag ta ut vet. på annandag jul..en av de inackorderade började bära sig mysko åt och jag hade inte sett något tecken...
Svar
7
· Visningar
812
Senast: Totti
·
M
Hästvård Min häst införskaffade sig en lättare skada på julaftoon. där hon har slitit av en bit utav läppen, som fortfarande hänger kvar, skadan...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård hejsan! jag har ställts inför ett dilemma. Har lämnat en häst på foder och fått hem en ny häst. Den häst jag har lämnat iväg har...
Svar
13
· Visningar
1 950
Senast: Totola
·
K
Hästvård är det farligt? vad kan hända? vad uppstår det av? min häst har haft det hela tiden sen jag köpte henne, en inte förren nu har jag hört...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: piggis_83
·
G
Hästvård Måste höra om det finns någon som känner igen dessa symtom .En häst i stallet var jätte tjock om 3 kotor i går när vi tog in dem. Hästen...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: piggis_83
·
Hästvård Hej! Nu har min lille pålle traslat till det igen... På ena frambenet är han svullen på insidan av senan och ner över kotan. Ingen...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: chrysler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit