Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Min häst har gallor. De är väldigt små och veterinären som besiktigade honom tyckte att de var betydelse lösa...så länge man höll koll...
Svar
6
· Visningar
1 669
Senast: Kak
·
Hästvård en häst i stallet åt betfor idag och sen så blåste han ut en massa betfor ur näsan. och det verkar som om betforn sitter långt in för...
Svar
17
· Visningar
2 824
Senast: domino
·
Hästvård Vad jag förstår är det sedan ett par vecka problem med att det är väldigt isigt på många ställen i landet. Hur hanterar ni som har...
2
Svar
25
· Visningar
2 576
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min unghäst är så enormt ömfotad pga av underlaget ute. Is och frusna knögglor i hagen. Hon vägrar gå ut eller in och står mest på...
Svar
7
· Visningar
3 305
Senast: Sudd
·
Hästvård Den här tråden ligger kanske fel, men vet inte vart jag ska lägga den. Hur ofta brunstar ston? Med hur stort mellanrum? Är det hela...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Hambo
·
K
Hästvård Har just nu en ponny på djursjukhuset som ska göras magutredning på. Hon hade kolik för några dagar sen och distriktsvet. var då ut och...
Svar
8
· Visningar
1 255
Hästvård I stallet har vi en märr som blöder näsblod, senast idag efter ridningen. Hon skakar på huvudet och blöder ur näsan. Veterinär är...
Svar
15
· Visningar
2 155
Senast: gejsa
·
N
Hästvård Någon som har något smart tips om vad man kan ge för saker till hästen då den står i boxen, som lite stimulering?? Alla tips är mer än...
2
Svar
26
· Visningar
2 766
Senast: NiitSirK
·
Hästvård Detta drabbar min häst då och då. Ett litet område blir blött, varmt och ömt. Torkar ut efter ett par dagar och huden skrumpnar och...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: vippan
·
K
Hästvård har ju hört att an ska linda en häst när den har gallor, stämmer? min lilla polle har det men det är ett problem, min polle har det på...
2
Svar
26
· Visningar
2 305
Senast: Mia W
·
Hästvård Jag har nu upptäckt hovslagarens betydelse! :banana: Förra vintern hade jag en annan hovslagare än jag har nu. Då kunde jag vänta ung 10...
Svar
17
· Visningar
1 755
Senast: Stopek
·
N
Hästvård Hur gör man för att få ut en "speciell" disktriktare? Vi har ju ett gäng att välja på och jag vill ha ut en särskilld för...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: kopparberg
·
Hästvård Kele (som just nu går under arbetsnamnet 'Det lilla eländet') fortsätter sätta myror i huvudet på matte och tilldra sig veterinärt...
Svar
9
· Visningar
3 202
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Min häst har fått en konstig spricka i hoven, den börjar bak vid ena ballen och fortsätter framåt. Det ser nästan ut som att hoven...
Svar
7
· Visningar
6 756
Senast: trolljahn
·
Hästvård Min häst har fått några konstiga vårtor på utsidan av låret. Jag har länge sett en mörkare fläck (stor som en 5 krona) som sen kännts...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: towe
·
C
Hästvård (Atrofi = Förtvinad muskulatur, tillbakabildning) Har ni eller har ni haft drabbad häst? Jag har en häst här med tillbakabildad...
2
Svar
37
· Visningar
5 406
Senast: Rikkan
·
T
Hästvård Är det någon här som har råkat ut för att hästarna i stllet börjat hosta när stallet byggts om? Anta att det har hanterats...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: tottenham
·
Hästvård Är det någon som råkat ut för detta? Min häst har fått hosta och vet tror att det beror på att hon camperar ihop med getterna.
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: maggan2
·
Hästvård Erfarenheter/kunskaper om lösa benbitar hos unga hästar?!? I detta fall gäller det ett bakknä och hästen är 9 mån. Fölet gjorde...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: trolljahn
·
A
Hästvård är det normalt om hästen blir det på vintern eller när det blåser mkt? pållen har varit småsnorig nu ända sedan det blev kallare, bara...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur