Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Vad tror ni är bäst ???? vid sprickor Att plasta in hoven(sprickan ), att gå barfota eller att verka och sko med tätta besök av...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: CeciliaHeikne
·
P
Hästvård Hur snabbt brukar era hovisar kunna komma ut från det att ni ringt till honom/henne? Alltså om det inte är ngt akut, utan bara en vanlig...
Svar
17
· Visningar
979
Senast: Jet
·
T
Hästvård På höger fram har min pålle fått en konstig vinkel på kotan. Så alla inklusive mig själv förstår, kan man säga att hovskägget är närmare...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: gylle
·
Hästvård Har ett litet (?) problem med en av mina pållar. Han har haft en sträckning i en höftöjarmuskel, som gjort att han gått och avlastat...
Svar
5
· Visningar
1 039
·
S
Hästvård Jag har en ponny på 6år som alltid efter att den har ätit ska dra med tänderna i krubban, har en hårdplast krubba. Efter varje måltid...
Svar
8
· Visningar
2 503
·
Hästvård vet någon hur gammal den äldsta (levande) hästen är? samt medelålder på en islänning? för min svägerska påstod ngt som 34 år eller...
Svar
10
· Visningar
1 703
Senast: Mynta2
·
H
Hästvård Har den senaste veckan upptäckt eksem på min hästs svansrot,han har inte haft det förrut så jag förstår inte vad det kommer ifrån. Han...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Lollan
·
S
Hästvård Hur ofta på ett år ska en häst skos och ca hur mycket kostar en skoning? Sen undrar jag hur ofta per år man bör tillkalla en...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: domino
·
B
Hästvård Min snart ett-åriga bäbis har börjat klia sig väldigt mycket när hon kommer in från hagen på kvällen, kastar sig nästan mot boxväggen...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: domino
·
Hästvård Nu behöver jag lite info från er :) Hur funkar egentligen det här med vaccinationen mot influensa? Kan dom bli smittade även om dom...
Svar
6
· Visningar
742
P
Hästvård våra hästar fick ringorm för ca 1månad sedan. Vi började behandla med imaverol direkt och gör fortfarande på angripna partier. Min häst...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: zilla
·
Hästvård Någon som har gett sin häst detta vaccin? Vi har nu beslutat att vaccinera alla hästar i stallet ( 23st) mot ringorm nästa vecka. Vi har...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Lemieux
·
S
Hästvård Vi har ett6 årigt kallblods sto (med föl vid sidan) som iband rör sig underligt, tränas ingenting nu men ska börja ridas. hon ser stel...
Svar
7
· Visningar
1 549
Senast: Ryver
·
Hästvård Är det någon som vet den? Alla i min omgivning är övertygade om att gamlemannen där hemma har slagit rekord på hur gammal en...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Enya
·
Hästvård Vad är det egentligen? Hur får hästarna det? Och hur ska det behandlas?
Svar
8
· Visningar
1 742
Senast: piggis_83
·
F
Hästvård Usch är så orolig över min häst :crazy: Nåväl här kommer min lilla berättelse: Nu när det inte blev den bästamda hästen så började...
2
Svar
26
· Visningar
1 865
Senast: Fladde
·
S
Hästvård nu vill jag inte ha dom kvar. dom är så fula, även om dom inte stör hästen (i nuläget) den ena sitter ovanför ögat :crazy: den...
2
Svar
25
· Visningar
2 681
Senast: gejsa
·
Hästvård jo nu är det så här att en familj ringde om min stora b-ponny och var väldigt intresserade vad det verkade som. ponnyn är korsning med...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 752
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Är ju lite 'nervös' för hur lilldamen, 1½ år, ska reagera på att hovslagaren tänker spika i hennes stackars fötter ;) Tidigare har...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: kopparberg
·
D
Hästvård Rent hypotetiskt; om man tar den första sprutan i grund vacc, vad händer om man inte tar den andra inom de angivna veckorna? Börja om...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Donna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka