Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ja det är inte det lättaste, iaf inte när man känner tyngden på sina axlar som hästägare att klara allt själv. så därför undrar jag vad...
2
Svar
20
· Visningar
1 686
Senast: Gullan86
·
Hästvård Finns det någon som vet vad "genomtramp" heter på engelska? Någon som har en bra länk om stegets olika faser på engelska och kanske en...
Svar
4
· Visningar
1 513
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Ryckte manen i höstas för första gången på sju år... Jag tror jag var lite ringrostig. Ryckte på tills det blev en handsbredd lång, men...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Anna_
·
M
Hästvård Hur snabbt glömmer en häst bort en? Jag har planerat att åka utomlands i ca 3 månader i höst. Kommer min ponny hinna glömma mig??? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 613
Senast: Stardust
·
Hästvård Jag har sökt lite här och var men inte hittat svar på min fråga. Jag har en kuse som kliar av sig svansen och våran fundering är om det...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Mia W
·
Hästvård Ge mig solskenshistorier nu!! Våran häst har blödningar i gaffelbanden båda bak. Hon har vilat i ett halvår nu och har svarat upp...
2
Svar
26
· Visningar
4 055
Senast: Lahtel
·
J
Hästvård Jag vet att det varit uppe flera trådar i ämnet, men jag hittade inte det jag undrar över i dem. Hur uppkommer belastningsfång? För...
Svar
7
· Visningar
1 810
Senast: Jossan
·
Hästvård Jag försöker ;) skriva en ungdomsbok om hästar (skönlitterär) som projektarbete. Handlingen bygger på att tjejens ponny blir halt, och...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: seejii
·
L
Hästvård Hur är det med era hovslagare, kommer dom ut på helgerna och sätter på tappskor, eller får ni vänta tills efter helgen? Min häst har...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: Lilla Skutt
·
K
Hästvård Mitt sto älskar att klia svansen i boxen, och det är ju inte precis vackert när nästan hälften av hårväxten är avskavd ända uppe vid...
2
Svar
28
· Visningar
1 876
Senast: Ziemona
·
D
Hästvård Hovslagaren anser att min häst är X-bent. Hur påverkar detta hästens hållbarhet generellt? Enl hovslagaren ska jag undvika att rida...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: emindy
·
L
Hästvård Nu när man ser på sidorna om strassermetoden eller vildhästmetoden blir man ju livrädd :eek: !!! De visar disikerade hästhovar, hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 945
Senast: anhe
·
Hästvård Pållan har haft lite mugg av och till under höst och vinter. Det är inte mkt alls, bara kanske 3-4 små skorpor i varje framkarled, men...
Svar
9
· Visningar
2 395
Senast: ako
·
C
Hästvård upptäckte för ett tag sedan att ponnyn jag har hand om har en bula i "skarven" mellan ganaschen och halsen. Frågade runt och fick lite...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: nitus
·
Hästvård Nu har jag bestämt mig för att unghästen ska få benskydd och boots på i hagen. Hon kommer in med nya sår minst varannan dag och...
Svar
18
· Visningar
1 369
Senast: Centaur
·
Hästvård Är Baron Gruff-sjukan detsamma som engelskans "ammonia toxicity" med "hyperammonaemia"? /Hon som har lite svårt med språket...
Svar
6
· Visningar
3 301
Hästvård Med anledning av vaccinationsfrågan så började jag fundera på om man ska ta ut veterinär för det, eller köra dit? Har en ettåring som...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Trissa
·
Hästvård ja vad tycker ni? har ni testat det? var det bra/dåligt? tycker ni det är någe bra kompliment för exemhästarna? på vilket sätt var...
Svar
2
· Visningar
1 928
Senast: chrysler
·
Z
Hästvård Jag undrar hur man skall klippa manen på sin häst?!
Svar
12
· Visningar
9 236
Senast: Ragge_
·
P
Hästvård Hej! Har märkt att min häst ofta är svullen om bakbena på morgonen, har inte mugg, skrittar man en sväng med honom eller rider...
Svar
17
· Visningar
2 122
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka