Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Ursäkta en dum fråga men hur är det med vaccin mot hästinflensa...när hästen har varit ovaccinerad en längre tid är det en gång om året...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: Jezzie
·
Hästvård Undrar om det är ngn som skulle kunna ha lite teorier om min häst... Strax innan nyår så var hon plötsligt en dag stel i gången och...
2
Svar
26
· Visningar
1 936
Senast: emindy
·
R
Hästvård är det bara en viss andel av hästarna som får problem med mugg och rasp? Vad beror det på? Vad kommer det ifrån? Kommer det...
Svar
17
· Visningar
1 287
V
Hästvård varför blir en del hästar det? min till exempel är ofta det på morgonen. jättetjocka blir de, men varken varma eller ömma... oftast i...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: Äventyret
·
Hästvård Tror ni en häst kan ha det? Min får såna ryckningar, nästan som han vore handikappad....ser helskumt ut! Har aldrig sett nån annan häst...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Äventyret
·
L
Hästvård När jag skulle ta in hästarna idag så var en av dem jättehalta. Han hade då trampat på en spik, den hade gått in ca 1½-2 cm precis...
Svar
18
· Visningar
3 305
Senast: Robin1
·
C
Hästvård Har ni haft de på nån av era hästar? Min lilla flicka har tydligen de, hade veterinären på besök idag å fick massa salvor.. Stackars...
Svar
9
· Visningar
1 201
Senast: meodeo
·
A
Hästvård Ville bara pejla era rutiner lite!! 1.Hur ofta utfodrar ni (strå/krafft) 2.När släpper ni in/ut era hästar 3.Hur ofta rider ni era...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 015
Senast: cherican
·
E
Hästvård Är den nån som vet nått om blödningar i hovar? Ja kan ingenting om sånt
Svar
2
· Visningar
753
Senast: _ew
·
L
Hästvård Det börjar bli dags att vaccinera + kolla tänderna på hästarna och jag har börjat fundera vad som eg. är billigast. Jag vill ha ut vet...
Svar
1
· Visningar
876
E
Hästvård tappar hästen sina första tänder precis som hundar och människor :confused: och isåfall när och vilka? jag har kollat i böcker men kan...
Svar
10
· Visningar
1 041
Senast: edda
·
Hästvård Idag råkade hästarna och jag ut för det värsta som någonsin hänt oss under alla år som hästägare.När jag skulle ta in dem blev de...
Svar
12
· Visningar
1 218
Senast: skjona
·
Hästvård Avmaskning ???? Nu när vintern inte är någon vinter utan gräset fortfarande växer, hur vet masken att det är vintervila - vid vilken...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: Luff
·
Å
Hästvård Min häst har under hösten haft besvär med knölar på ryggen. Alla jag frågade om ( veterinär, foderexperter) trodde att det hade med...
Svar
12
· Visningar
1 824
Senast: Åska
·
F
Hästvård Hej alla! Jag brukar massera min häst efter ridpassen ibland..ibland menar jag med ca 1 gång i veckan. Men igår testade jag att massera...
2
Svar
39
· Visningar
2 842
Senast: alice
·
Hästvård Idag har min ena häst lyckats bli sparkad på sitt ena knä. Gissar att hoven tagit över precis hela knäet, då hon är väldigt svullen...
Svar
2
· Visningar
1 871
L
Hästvård Någon som har erfarenhet av att det är trångt mellan frambenen och kan hjälpa mig? :) Har inte tänkt på det förut, men träffade nu...
Svar
8
· Visningar
3 045
Senast: Lejonelle
·
S
Hästvård Upptäckte för någon vecka sedan att det börjat "knäppa" i frambenen på min lille pålle. Han är en shettishingst, 1,5 år gammal och har...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Gullan86
·
D
Hästvård Ska transportera min pålla från sthlm ända till Borås. Då hon är något nervig i vanliga fall, undrar jag om man kanske ska ge henne...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: kingkong
·
Hästvård Min lilla tjej (1 ½ år)fick lymfangit i båda bak (men främst vä och inga sår påvisades)för 1 månad sen. Sedan dess har hon sett lite...
Svar
1
· Visningar
715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

Tillbaka