Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej Jag har hört så mycket nu om hästarnas tänder.. Är socker farligt eller inte? hur är det med hästens PH-värde? har dom emalj...
Svar
8
· Visningar
1 385
Senast: biven
·
C
Hästvård När min unghäst kom ut i hagen till dom andra efter att han kastrerats och var lite blodig på benen, eftersom det rann/droppade lite...
Svar
1
· Visningar
890
Hästvård När tycker ni är den bästa tidpunkten att kastrera en hingst, som utan diskussion ska bli valack? vid vilken ålder och vilken tid på...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Niken
·
Hästvård Råkade ut för en ganska läskig sak idag... och har insett att jag behöver broddbara boots fort, eller skoning runt om med rejäl brodd...
2
Svar
34
· Visningar
2 029
Senast: caballus
·
Hästvård Igår när jag borstade min valack så såg jag under magen, framför penisen att han var lite kladdig. Så jag tog lite på fingarna och...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Lord Owen
·
D
Hästvård Hur gör ni när ni använder liniment och andra likartade produkter, lindar ni i samband med det eller hur gör ni ? /daffne
Svar
6
· Visningar
3 873
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Har ju äntligen fått tag i värmelera (Bioflog, extra stark). Står ju på hinken att det ska verka 8-16 timmar, dvs max 16 h. Använder...
2
Svar
26
· Visningar
2 403
Senast: Gullan86
·
A
Hästvård Vilken behandlingsmetod är bäst för att stimulera underutvecklade ryggmuskler på häst? Jag har själv börjat massera hästens rygg ganska...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: nanni
·
Hästvård finns det någon som har en bild där man kan se blodets kretslopp i hästen? håller på med ett skolarbete och försöker hitta en bild som...
Svar
12
· Visningar
2 489
Senast: Zuzzi
·
Hästvård Hejsan, Jag undrar om någon vet var "explattan" ( X-plattan?) sitter på hästen? vilka skador och hur de behandlas? någon som kanske...
Svar
4
· Visningar
3 625
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hästen har slängt sig bakåt vid insläpp och skrapat sig på cementen runt dyngstacken. Såren är ca 1o cm på längden och ett par-tre...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hur ska man gå tillväga nu? Min häst sliter, som jag sagt tidigare, bakhovarna fel(snett och djupt). Det har lett till att hovslagaren...
Svar
6
· Visningar
905
Hästvård Jag tror min lilla dam har gått och dragit på sig lymfangit... Hon hade små sår på ena bakbenet förra veckan när jag tog in henne. Det...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Thera
·
Hästvård Hade ute veterinären idag som konstaterade lymfangit på lilla damen. Fick bland annat penicillin som ska injiceras 1 gång per dag i 5...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Z
Hästvård Sedan 28 dec så ömmar min häst i båda framfötterna, mest HF. Han hade trampat sig i bakhoven och stått bandagerad/gipsad 2 veckor. Och...
Svar
2
· Visningar
1 551
Senast: Zeena
·
G
Hästvård Vår unghäst (4 år) blev igår ordentligt sparkad i hagen med en stor lårkaka bakom/nedanför höftbenet som följd. Han rörde sig mycket...
Svar
7
· Visningar
8 072
Senast: angelaL
·
M
Hästvård Min häst var halt idag när han kom in från hagen. När jag bad honom lyfta höger bakben drog han upp det jättesnabbt och höll det högt...
Svar
4
· Visningar
1 313
K
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av att ta av hästen dojjorna? Det blir allt vanligare att travare körs barfota och metoder som AANHCP och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
6 435
B
Hästvård Är det någon som vet hur man skall vaccinera upp en häst så att den kan äta hösilage? Är det en spruta, är det flera?? Är det sedan en...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: Korven
·
R
Hästvård min häst har konstiga små knölar på ryggen längst ryggraden och när man trycker på dom blir han sur! snälla kan ingen hjälpa mig och...
Svar
2
· Visningar
608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka