Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Är det någon som har en häst med en slags rörelsestörning?, ex. att de inte kan räta ut benet ordentligt, konstaterade att det inte är...
Svar
5
· Visningar
903
S
Hästvård Hej! Har ni några tips på hur man kan förbättra hästens presentation i ridningen ex dressyr/hopp, ska man tex kyla benen efter ridning...
Svar
12
· Visningar
2 075
Senast: SilverLake
·
T
Hästvård ... för det fick jag nämligen höra idag. men har aldrig hört talas om det förut.. Så hur ere egentligen :confused: och sliter på...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: corzette
·
E
Hästvård Har haft mina hästar i halmad spilta men ska nu få in dom i box och har tänkt använda torv som verkar mer lättarbetat, färre antal...
Svar
4
· Visningar
2 584
Senast: Blossi
·
H
Hästvård vi har ett connemara-sto på 14 år. hon är så slö när dottern rider. ingen fart, inte ens när det är andra hästar med, då kan ju hästar...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: TantEster
·
Hästvård Min nyblivna treåringstravare har ju haft ett par anfall tidigare p g a brodd och ishalka. Muskelvärdena är inte så illa att man skulle...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Har en häst med en stålröta som vägrar ge sig. Börjar fundera på om han kanske behöver något för immunförsvaret. Har även hört någon...
Svar
7
· Visningar
2 207
Senast: traloppan
·
M
Hästvård i den nya hagen vi ska sätta upp finns det en massa renfana, ni vet de där gula halvlånga blommorna, som man ser över allt. Någons a att...
Svar
1
· Visningar
2 044
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård Vad tycker ni om artikeln om lösdrift i nya hästfynd? Jag tycker inte om hur hon får det att låta att man har stall bara för människan...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
22 172
Senast: Líf
·
Hästvård Hej Min häst har fått ett balltramp på ett bakben och det har blivit en ficka mellan hornet och kötthoven. Såret läker fint och är inte...
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: Lejonelle
·
Hästvård jag får titt som tätt höra att min häst inte kommer att hålla pga att hon är innåttåad... vad är era erfarnheter av såna hästar...
Svar
17
· Visningar
3 895
·
R
Hästvård Är intresserad av att veta lite mer om detta. Är det något som har några tips på böcker eller liknande? :)
Svar
8
· Visningar
5 503
·
Hästvård En liten kort berättelse:Min ena travare har jag haft 4 olika veterinärer på som har envisats att spruta div leder. Men inget hjälpte...
Svar
18
· Visningar
2 907
Senast: zilla
·
Hästvård min häst har en "bulle"/bula på buken, en bit bak. han verkar inte ha ont av den alls eftersom han aldrig reagerar på att man rör vid...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: TooFatToFly
·
R
Hästvård Förra året blev min häst sparkad(han var då 3), vi åkte till en ATG klinik som sa att det var ingen fara och det var bara att rida...då...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Ämelie
·
Hästvård stallägaren har meddelat mig om att min häst dricket väldigt mycket, och det är ofta (nästan alltid) väldigt blött i hans box på...
2
Svar
21
· Visningar
2 152
Senast: cili
·
B
Hästvård Hej! :) Min häst Benzon har hosta och vi undrar om hästar kan få hosta av torv? :confused: (det är det han står på) Tacksam för...
Svar
15
· Visningar
1 970
Senast: Benzon_lover
·
Hästvård Min häst fick några sår på benet här om dagen, de var inte så stora så jag tvättade och smörjde på salva. Nu har hasen svullnat upp och...
Svar
2
· Visningar
860
B
Hästvård Hej!! asså vad är det med alla hästar?!?!??! jag blir tokig! Jag tog in min häst från hagen förr förraveckan, och såg att hon var...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: Thera
·
T
Hästvård Hejsan! Har en pålle på 18 år som numera är pensionerad från träningar och tävlingar. Han går enbart hemma på gården, åker alltså inte...
Svar
14
· Visningar
2 716
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka