Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tror att det stavas så. (?) I af, pållen har fått det på ena bakbenet. :( Han hade mugg där innan och så har det utvecklats till...
Svar
7
· Visningar
1 397
Senast: Labero
·
Hästvård Hur många har det? Är för tillfället hästlös och tänker så förbli men ska bli medryttare. Såg att det är en kurs snart och om jag hade...
2
Svar
28
· Visningar
2 181
Senast: Lintto
·
F
Hästvård ... vad tycker ni om märket back on track? Är det värt att köpa paddorna? Eller är det bara ett bra PR-trick? :devil: Funderar även...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: ghost
·
S
Hästvård Hej, Upptäckte att hästen var halt i torsdags med värm hov och hastig puls. Trodde naturligtvis att det var en hovböld på gång. Men...
Svar
7
· Visningar
4 581
Senast: Snögubben
·
Hästvård hur går man till väga? vad ska man fråga efter? vad är normalpris?
Svar
1
· Visningar
619
Senast: cili
·
Hästvård som vilar mycket på sitt ena bakben. Hon är inte halt, inte öm och inte varm, men står ändå och vilar på det hemskt ofta. Någon hade en...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: aurian
·
Hästvård Behöver råd angående min fjordis valack. Den senaste veckan har han blivit väldig slö. Man får släpa ut honom i hagen och tidgare ville...
Svar
7
· Visningar
877
Hästvård Hej! Min häst är tjockare i ena frambenet än i andra, inte tjock som i svullen utan själva skelettet. Det känns tjockare och liksom...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Egonson
·
P
Hästvård Någon seriös kunnig person som kan svara/råda mig i följande frågor: - min islandshäst fick fång i maj - ordentligt. Efter mycket...
2
Svar
23
· Visningar
3 052
Senast: Tavro
·
Å
Hästvård Undrar om någon hört talas om nymfomani på hästar. Min shettis har blivit klassad som det. Går o småkissar hela tiden o i mellan åt får...
Svar
4
· Visningar
4 785
Senast: orpaskorpan
·
K
Hästvård Underlägg ska man ha det under ridbandagen? bandage gjort utav fleese vad är de bra för? å de som är gjort utav elastiskt material? tack...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Angel
·
Hästvård Jag har en travare med lång m,an och behöver lite tips för att man inte ska slita så mycket på den! Hur gör ni andra som har hästar med...
Svar
15
· Visningar
2 143
Senast: Bee
·
Hästvård kan en häst som är mer inåttåad på ena frambenet orsaka ojämn skritt?
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Zuzzi
·
Z
Hästvård Hästen min har rhinovirus = inte alls kul. Hon är 9 år, men har symptomer som en unghäst har. Hon mår inte alls bra. Hon har bärt på...
Svar
9
· Visningar
2 608
Senast: Mynta2
·
Hästvård Har någon lust att förklara för mig vad det är? Jag satt och bläddrade i saluannonserna för att fördriva tiden och hittade detta. Vad...
Svar
4
· Visningar
1 531
Hästvård i stallet där "min" häst står är rutinen såhär: kraftfoder och ut 8-9 i hagen och äter på höet tills 12-13. in vid 14-16 beroende på...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: Cilla
·
Hästvård Har en varmblodsvalack som råkat ut för något konstigt. Han svullnar i vänstra kinden emellanåt, och jag vet inte varför. Svullnaden...
Svar
6
· Visningar
4 222
Senast: nettiling
·
Hästvård Är det någon som av den här bilden kan se var själva utbuktningen sitter. Alltså om det är på senan, kotsenskidan. gaffelband eller så...
Svar
12
· Visningar
6 226
Senast: towe
·
B
Hästvård Hej. vet inte riktigt vad jag skall göra....har en pojke på nyss fyllda 7..kanongo...jag har problem med hans hovar,han har blivit för...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: emindy
·
Hästvård Mamma har börjat mumla om en gris. Jag är inte någon större grisvän men jag har inget emot dem och vill hon ha en gris så nog kan jag ta...
2
Svar
36
· Visningar
3 767
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka