Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Jag rakade pållan i slutet av oktober, planerade då att raka henne en andra gång i januari. Men nu har hon ju redan börjat fälla, så...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: emindy
·
E
Hästvård Jag rakade pållan i slutet av oktober, planerade då att raka henne en andra gång i januari. Men nu har hon ju redan börjat fälla, så...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: Nora
·
Hästvård Eller ostechondros, stavas lite olika har jag märkt.. Nåja, till saken. Min 5,5 åriga newforest valack blev haltoch svullen runt ena...
2
Svar
23
· Visningar
4 422
C
Hästvård :devil: Jag har en häst som har mugg på alla benen. Nu har det blivit ganska illa på bakbenen där han har vita halvstrumpor. Lite...
Svar
18
· Visningar
2 408
Senast: BusenPento
·
D
Hästvård Som vanligt är man orolig... Min 3,5 åriga arabvalack har under en ganska lång tid nu haft hasgallor i båda bakbenen. Både lika...
Svar
6
· Visningar
2 053
Senast: Spatt
·
I
Hästvård min häst är ju ute på foder,men jag får hem han om två veckor igjen,då det inte funkade. fodervärden säger hon har haft ut massör på...
2
Svar
24
· Visningar
1 861
Senast: lawless
·
Hästvård Jag är lite vilsen i det här med att sköta trasiga ben så jag frågar er. Lite histora: Min häst blev bottenverkad i v bak för 2...
Svar
2
· Visningar
1 511
Senast: Yrja
·
H
Hästvård Hur har ni behandlat era hästar när de fått värmeutslag... (på benen)..
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Darby
·
M
Hästvård Vi tror/trodde att skavet på manken berodde på BH:n (bogskyddet) och slutade ju med det. Men skavsåret är verkligen svårläkta! Kan det...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: mimus
·
E
Hästvård Min isis här hemma lät snorig imorse. När hon andades så lät det som om hon hade snor i nosen. Hon ser lite kladdig ut i nosen. Det är...
Svar
2
· Visningar
1 342
Senast: Jezzie
·
E
Hästvård Jag ska nu grundvaccinera mitt sto (f.85) mot hästinfluensa (stelkramp har vi redan fixat). Hon tävlar inte nu och kommer aldrig göra...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag måste så småningom köpa en ny febertermometer. Det gör man ju inte så ofta, så jag underar på att lyxa till det lite och satsa på en...
Svar
10
· Visningar
1 924
Senast: majola
·
Hästvård Mitt arabsto har fått fång nu mitt i Januari månad :crazy: . Hon har bara ätit hösilage (väldigt torrt), inget krafftfoder för att...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: sissu
·
Hästvård Är det någon som vet vad minimåttet för hage är per häst? Hur stora anser ni att de ska vara för att det ska vara humant för hästen...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: carinaso
·
Hästvård Funderade lite idag över det där med hagarna! Hur stort betesområde behöver en häst normaltsätt ha tillgång till? Jag har blivit...
Svar
10
· Visningar
1 509
Senast: semlis777
·
Hästvård Har fått lite hjärnsläpp angående feber hos hästapålle så här på kvällskvisten... :o Vad brukar man räkna som normalt och var går...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: frallizz
·
A
Hästvård Känner mig rätt förtvivlad och uppgiven just nu och skulle höra om andra med liknande erfarenheter! Min urtrevliga dröm-halvblodsvalack...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: majja22
·
Hästvård vad finns det för regler??? minsta utevistelse?? längsta utevistelse?? vindskydd??? hagstorlek?
Svar
10
· Visningar
1 324
Senast: Boy of Joy
·
T
Hästvård Kan en häst bli senil? Mitt gamla halvblodssto (25 bast) har på sista tiden blivit personlighetsförändrad... Hon har börjat nafsa...
2
Svar
23
· Visningar
2 474
Senast: emindy
·
L
Hästvård Satt och filosoferade lite kring det här med stallbandage då min egen pålle måste lindas varje natt på fram pga pålagringar. Frågor...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka