Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min 6-årige travare, en stor kille på nästan 175 cm i mkh :D har sen jag köpte honom förra våren haft problem med sina bakknän. Han...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: C_L
·
Hästvård Min vallack (8 år) luktar riktigt äckligt i skapet sen nån vecka tillbaka. Svart gegge, liknande den som ston brukar få i ljuvret, kan...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: bollen__
·
T
Hästvård Min unghäst har ett öga som rinner. det blir inte varigt utan bara kletigt av det som rinner. det började i höstas och sedan har det...
Svar
12
· Visningar
2 161
·
Hästvård jaha, nu lyckades hovslagare glömma att skruva i broddar i skorna innan han riktade om dem och broddhålen är kaputt. 2 veckor efter...
Svar
17
· Visningar
1 261
C
Hästvård Undrar om någon vet hur lång tid det tar förpälsen att växa ut lite efter klippning?? Hur mkt växer pälsen på en månad ungefär...
Svar
19
· Visningar
1 618
·
F
Hästvård Hjälp! min shettis hostar när han travar, alltså när jag kör honom. Kan även hosta på morgonen i samband med frukost. Jag har börjat att...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: Donna
·
S
Hästvård En häst som jag har ägt har blivit utdömd pga en liten kärlskada (trombos) i ett bakben. Veterinärer som jag pratat med blir väldigt...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: martha
·
Hästvård Livet är kul nästan jämt... Tog hem min älskade "gammeltant" (15)förra veckan. Riktigt mager och omusklad så jag måste rida med...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Corax
·
Hästvård Går det? :confused: Alltså jag masserar med liniment (Blue Lotion) på kvällen efter det på 200gr täcke som han har över natten. Kan...
Svar
12
· Visningar
3 217
Senast: domino
·
Hästvård Min älskade lilla dam är nog i den värsta växtfasen för tillfället! :cry: Hon går alldeles stöppligt! Rumpan är SÅÅ mycket högre än...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Novelette
·
H
Hästvård Hej alla! För tre dagar sen då jag skulle släppa ut en häst i stallet, så gick hon jättekonstigt. Hon lixom haltade... gungade med...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: grimman
·
Hästvård jag vill se bilder på hästar med en bra hovlängd/form, räcker att bilden är från kotan (eller typ mitten av skenan) och ner (så man får...
Svar
10
· Visningar
2 001
Senast: emindy
·
Hästvård Igår kväll när jag skulle ta in hästarna från hagen så hittade jag min häst jättehalt i hagen.Lika pigg och glad i huvudet som han...
Svar
8
· Visningar
5 761
Senast: meodeo
·
S
Hästvård Hjälp.. Hovslagaren satte på sulor på framhovarna för att min hästs trakter är så dåliga. Tanken är att tillväxten skall främjas. När...
Svar
12
· Visningar
1 520
Senast: Nixon
·
Hästvård Som vanligt när man börjar "skrapa på ytan" till något nytt inser man snart att det var så mycket enklare innan man visste något alls...
2
Svar
38
· Visningar
4 878
Hästvård Kissing spines (sammafogade trådar) Någon som fått sin häst bra efter denna diagnos, med eller utan op?
2 3
Svar
42
· Visningar
8 221
Senast: avs
·
Hästvård Jag vet att endel säkert tycker att jag borde ha tagit hästen till veterinär tidigare med så är inte gjort pga olika anledningar. I...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: zazzabella
·
N
Hästvård Hej! Vår ponny som är en sjuåring (D-ponny) har börjat ligga ner mer i boxen och framför allt tidigare på kvällen än tidigare. Någon i...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: kicki71
·
Hästvård Kan man klippa nu utan att riskera att rubba allt som har med pälsfällning/sättning att göra, alldeles för mkt? Hästen ifråga är...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: Boj
·
C
Hästvård Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min häst... han har tappat en sko idag och eftersom det är isigt och halt ute vet jag inte om...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Vargsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka