Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ...Käkar min nya pålle upp. Detta är väl just inte så bra. Men varför gör han det :confused: :confused: Om jag ska tillsätta salt i...
Svar
9
· Visningar
902
Hästvård Blev lite fundersam över en sak. Kan man massera hästen varje dag, eller kan det vara skadligt på något sätt? Hästen är halt, och...
Svar
11
· Visningar
1 457
Senast: C_L
·
F
Hästvård Har min hästs Danska journal farmför mig. Förstår det mästa med det är en sak jag inte förstår vad det är ;) Nän som är bra på Dansks...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Fladde
·
S
Hästvård Jag har till min förskräckelse kommit på att jag har glömt att vaccinera min tävlingshäst i tid så där sprack tävlingsplaneringen för...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: SanchoPancho
·
L
Hästvård Jag kan alldeles för lite om detta område så måste därför fråga alla kunniga Bukefalos människor! När jag kollade igenom hästen efter...
Svar
4
· Visningar
3 127
Senast: solenbakommolnet
·
Hästvård Ända sedan snön kom så har Novan druckit dåligt. Hon dricker ungefär 3-4 liter/ natt och inget i hagen även om jag bjuder henne vatten...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Juvelflickan
·
A
Hästvård Jag har haft en diskussion idag angående vilka konsekvenser sömstick kan ge dvs kan sömstick ge upphov till knäproblem (i detta fall vä...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: TantEster
·
Hästvård Om en häst har misstänkt magsår, kan den då självläka det genom bla fri tillgång till grovfoder eller måste det till syntetiskt medicin...
2
Svar
20
· Visningar
9 702
Senast: TantEster
·
Hästvård Våra hästar har varit mjuka i sina hovar & det luktar lite,kom i samband med en sommar då det var väldigt fuktigt och blött i marken.Nu...
2
Svar
22
· Visningar
4 887
Senast: Snobben
·
Z
Hästvård Jag skulle behöva en bild (gärna ritad) på en hästkropp där det visas hästens inre organ och där det står vad dom olika inre organen...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: zazzabella
·
Hästvård Min fyra-åring har fått en hovspricka i lamellranden, något hon har gått med ett par veckor utan att visa någon som helst ömhet. För...
Svar
10
· Visningar
1 462
Senast: vdb
·
S
Hästvård Hade ut en sadelprovare. Han tyckte att sadeln va för smal fram sen hade hon jätte ont i ryggen o ner på bogen. Ska tilllägga att hon...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Spatt
·
K
Hästvård Har tänkt följa rek. för avmaskning av föl och lägga in en avmaskning för fölet i början av jan. Är det verkningslöst om man inte tar de...
Svar
14
· Visningar
1 130
Senast: linafina
·
Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Kassiopeja
·
T
Hästvård Tänkte ge er med trasiga hästar lite hopp. Jag har en unghäst (6 år) som för drygt ett år sedan i princip var utdömd eftersom...
Svar
11
· Visningar
1 467
Senast: bapro
·
L
Hästvård Vad är kissing spines egentligen? (använder buke som upplslagsverk :D ) Hur vetman om ens häst har det etc?
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: Lord Owen
·
A
Hästvård Hej ! Någon som vet varför man inte ska ha höns i samma stall som hästar ? Eller det kan man kanske ? Vet att jag har hört det...
2
Svar
31
· Visningar
14 205
S
Hästvård har en 7årig korsningsvalack som är dammkänslig och har därför problem av att vara i ridhus och på ridbanor, söker därför en lösning...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: sissu
·
A
Hästvård Hej! Min häst är opererad i november för en s.k. Birkeland fraktur, alltså man har tagit ut en liten benbit i bakkotan. Enligt...
Svar
7
· Visningar
4 426
Senast: aker
·
E
Hästvård Jag skulle vlija ha en bok där man utförligt kan se hur olika muskler fungerar (inte hur de är uppbygda det finns i böcker jag har), dvs...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: elza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka