Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hejsan Pållans vargtand ska snart dras ut.. men jag undrar hur mkt det kostar om det inte uppstår nåra problem..?? nån som haft...
Svar
14
· Visningar
1 525
Senast: giffan
·
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av det på häst?
Svar
3
· Visningar
3 733
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård har läst en del om kissing spines men skulle gärna vilja veta ännu mer om det om det är nån som vet. Har en kusin som har en häst som...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: majja22
·
Hästvård Ringde just mälarkliniken som har opererat min foderhäst med artroskopi igår för att höra om allt var ok. Det var det inte... Hon har...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Sådär, nu har jag hunnit smälta och fundera sen klinikbesöket igår och har då - naturligtvis - skaffat mig lite följdfrågor. Och tänker...
Svar
13
· Visningar
2 964
·
L
Hästvård Min häst har fått problem med strålarna.Idag när min hovslagare skar rent strålarna öppnade det sig som små varbölder. Det rann ur en...
Svar
5
· Visningar
1 524
Senast: Loviika
·
Hästvård Stallapotek Jag ska möjligtvis skaffa foderhäst till hösten. Därför undrar jag lite om stallapotek - Vad tycker ni att det behövs? Jag...
2
Svar
31
· Visningar
6 048
Senast: Boj
·
Hästvård Trillade av en slump över dne här sidan och blev fast i läsning där en stund. Ganska intressant koncept, ska bli ännu intressantare att...
Svar
5
· Visningar
1 041
·
E
Hästvård för en vecka sen när jag red barbacka så stack min ponny igenom taggtråden!!!han skar upp på karleden(mitt i hovskägget) på vänster bak...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Denver
·
Hästvård har lite funderingar ang. klippning och täcke. behöver hästen stalltäcke om den är täckesklippt, har ordentligt med spån och halm i...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Cecely
·
Hästvård Mitt föl på nio månader har fått problem med hålvägg och jag har tvättat varje dag och gjort rent med jodopax och några dar i veckan har...
2
Svar
33
· Visningar
3 649
Senast: trolljahn
·
Hästvård Såg igår att Ludde börjat fälla vinterpälsen :p nytt rekord! Verkar som om ju mindre täcken han har haft, desto tidigare fäller han...
2
Svar
20
· Visningar
1 412
Senast: asmodeus
·
Hästvård jaha, dags för lite nya problem, det är viktigt att matte ska vara ständigt oroad :( Pållen är varm ihöger kota fram, och något...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: vildros
·
Hästvård Var in till lokala foderförsäljaren och fyllde på förråden av djurfoder idag och hittade något som heter 'Mucle Power' från Wiromin där...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: martha
·
J
Hästvård Jag har sett flertalet hästar med denna exteriör. Själv fick jag en känsla av att något är fel. Men nu när jag läste i en bok om TTouch...
Svar
9
· Visningar
2 257
Senast: Totti
·
S
Hästvård Min häst fick ett sår på kotan i somras som ej är läkt ännu. Trodde inte att det skulle vara så farligt. Har gått upp i mellanåt och sen...
Svar
10
· Visningar
1 718
Senast: speedygirl
·
T
Hästvård Nu har pållan fått mugg. :( Jag har sökt på gamla trådar (Duktiga mig :D :angel: ) Och hittat massor av bra tips, men: nu är det...
Svar
12
· Visningar
2 253
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att hästen har extremt ömma hovar? För tillfället går hon inte sko - det gör jätteont när hovslagaren...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: Sweet
·
M
Hästvård Hej! Vad kan det bero på att en häst drar upp det ena bakbenet mer i galoppen än det andra. Alltså i vänster varv så lyfter han...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: kopparberg
·
Hästvård Hej! Någon som har en aning om vad osseös kan betyda i samband med spatt? Vill väldigt gärna veta... hanny
Svar
3
· Visningar
3 885
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka