Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Utan synbar orsak. Veterinären vet inte vad det är... Någon som bara kan komma med nån lösryckt ide på vad det kan vara? Som kanske har...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: nitus
·
A
Hästvård för 2 veckor sen blev min häst triangelmärkt. På kliniken sa dom att vi inte behövde tvätta frysmärkningen eller göra någonting med det...
Svar
6
· Visningar
1 277
Senast: Alexandra_W
·
I
Hästvård I dag skulle hovslagaren komma å sko om honom......Skit bra Allt gick jätte bra ....han tog av dom gamla skorna å verkade honom å så...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: ikeline
·
Hästvård Hejsan! Prövar lyckan här och ser om nån har några idéer... Har redan haft hästen veterinärkollad, men symtomen är inte entydiga...
Svar
10
· Visningar
4 048
Senast: dressyrtant
·
E
  • Låst
Hästvård Jag har blivit lite trött på alla de som säger att bara skogsmullehästar kan gå barfota, om ens de. Därför tänkte jag starta en tråd...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 785
Senast: harryhook
·
Hästvård Jag spårklippte Pinky igår kväll, och idag såg jag att hon hade fått några bulor på sidan an buken där jag klippt. De är 4-5 st, inte...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: pinky
·
A
Hästvård hur märker man att hästen börjar få kvarka? För 4 dagar sedan hade vi en massör på min pålle, som EFTER behandling berättade att de...
2
Svar
22
· Visningar
4 116
Senast: AtletShipping
·
A
Hästvård Mockaden box idag där ett dräktigt sto står i (var i hagen just då). Och det luktade väldigt underligt, vet inte hur man ska förklara...
Svar
4
· Visningar
1 521
Z
Hästvård Få se om nu fattar vad jag menar nu men...Igårkvälls när hästarna kommit in och skulle äta, betedde sig min gamla häst väldigt...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: zykk
·
Hästvård Igår fick min häst diagnosen inflammation i fyra leder. Detta innebär två dagars boxvila och sen daglig utevistelse i en liten sjukhage...
Svar
6
· Visningar
1 170
Senast: Yrja
·
J
Hästvård Vet någon på det här forumet vad slaktpriset för en häst ligger på?? jag skall nämligen kanske köpa en häst (varmblod) och ägaren ville...
Svar
13
· Visningar
11 443
Senast: Albatross
·
A
Hästvård Min nya häst har aldrig riktigt haft någon sadel som passat honom och därför aldrig haft ngt sadelläge! Tog ut sadelmakare när jag...
Svar
14
· Visningar
1 881
Senast: Magdalena
·
Hästvård Så, nu har Patsy åkt på sin första omgång av sjukdom sedan jag tog hem henne för drygt 2,5 år sedan. Hon hostar vid rörelse och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 703
Senast: lil-sis
·
M
Hästvård Upptäcker idag att pållan har fått mugg, tror jag att det är i alla fall. Jag har aldrig tittat så noga på mugg förut eftersom hon...
2
Svar
20
· Visningar
2 312
Senast: MetalFairy
·
Hästvård Nu har jag fått ett fall som jag kommer att köra homeopati på...som enl vet kommer att få kronisk lymfangit, och mycket ärrbidningar..så...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 123
Senast: mimus
·
E
Hästvård Märkte att ena pållen är svullen i bakkotorna. Inte direkt gallig, mera tjock men han har inte ont och är inte varm. Kan det bero på...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Bison
·
Hästvård Min travare gick omkull i hagen i september och skadade hasen på ena bakbenet. Det svullnade upp rejält, blev varmt och han började...
Svar
6
· Visningar
4 856
Senast: pascalle
·
Hästvård Vad har ni för strö i den? Permanentbädd? Vilket är bäst? Varför? :bow:
2
Svar
21
· Visningar
3 878
Senast: Glimfeather
·
Hästvård Funderar på att löshoppa mitt fetto..men sedan kom jag på att det kanske inte är så bra för hans ben nu när han är så tjock och otränad...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: alpha
·
Hästvård Jag har haft egna hästar i över 20 år och är uppvuxen med hästar hemma. Förr så kontaktade man veterinären om hästen var dålig, nu är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 460
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023