Sv: aktiva barfotahästar
Cecely skrev:
Dessutom tycker jag att det börjar bli tjatigt det här med sekt, talibaner, fanatiker, referera till personen ifråga som utalat sig och lägg inte en massa skit på en arbetsteknik...
Hur kan ni sedan anklaga en verkningsteknik för att vara oseriös osv utefter vad ett par människor säger här som inte har gått någon utbildning och tom förväntar er att man ska ha svar på alla frågor...*suck* det är precis som om jag skulle lyssna på dig enbart om jag vill veta mer om smide....såklart att jag hellre tar kontakt med en utbildad hovslgare för det!
När jag använder begreppet barfotafanatiker så är det just FANATISMEN jag uttalar mig om. 'Alla hästar kan alltid gå barfota', 'det är alltid dåligt för hoven att gå skodd', 'det är alltid skadligt för hästens hov med skor', 'det är alltid bättre utan skor oavsett', 'om man bara ville skulle man kunna ha sin häst barfota jämt', 'det handlar om hur mycket man är beredd att offra', 'med verkning X transformeras hästens hov till sugkoppar'.. osv. Det är fanatiskt, och det är det du och andra barfotafanatiker här tjatar om/försöker förmedla. Och det är ett inskränkt, enkelspårigt synsätt som i mina ögon är fanatiskt.
(Jag har till dags dato aldrg mött en skofanatiker btw)
Och det är NI outbildade som sitter här och propagerar, så varför skulle vi inte fråga/pressa er. Ni sitter och häver ur et saker som alla hästar kan ååg oskodda, och när man sen frågar 'jaså, hur då?' så svarar ni 'vet inte'.
Det är för mycket 'min pappa har faktiskt sagt det och då är det så minsann!' över det.
Och DET skrämmer mig mest av allt, folk som inte har en susning om vad de egentligen sitter och förespråkar, och som när man ber om annat än en upprepad åsikt utan faktastöd så blir det syntax error och åsikten upprepas bara men alla faktafrågor hänskjuts till tvåpersoner. Varav den ena är någon jag inte skulle ödsla tid på eftersom han är den största fanatikern av dem alla..
Om jag säger att alla hästar kan INTE ¨gå barfota så är det ju MIG du pressar om stöd och fakta för det. Jag kan ge det, men det omvända är det sämre med?
Peter kan ännu bättre ge fakta om varför alla hästar inte kan gå barfota. Osv.
Men den faktan är mindre värd än två AANCHPförespråkares fakta? Nu kom fanatismen in igen, vår lära är den enda rätta läran och min gud är den enda guden.
Fanatiskt.