Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej! Undrar om det är nån som testat att ha munkorg på sin fånghäst, t ex under nätterna när fruktanhalten är högre, och om det fungerat...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Chivita
·
C
Hästvård I stallet där min häst stårär det en häst som har hostat i en månad. Det kan vara upp till tio-femton hostningar medan jag fodrar...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Catrine
·
J
Hästvård Hejsan! Jag hade tänkt att skriva, undersöka och se vad jag kan få fram genom att hitta information och övrigt om "eksemet på...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Roheryn
·
H
Hästvård min ponny hade spruningt igenom en taggtråd och skurit upp ett sår.. har bandage på kvällen och tar av dem när han ska gå ut.då ser...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: hannie
·
Hästvård Jag har haft min häst i snart 7 år och hon har faktiskt hållit sig ovanligt frisk, peppar, peppar... Dock har hon alltid, i alla fall...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Bison
·
Hästvård En fråga! Vad är det för proportioner i koksaltlösning för sårvård? Tänkte blanda själv och fick hjärnsläpp, är det 0,9% (dvs...
Svar
4
· Visningar
1 339
Senast: Hannely
·
Z
Hästvård En häst som en bekant till mig har äter mycket på den del av staketet som är av trä. Jag har läst någonstans att det kan bero på att de...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: Zamantha
·
S
Hästvård För tre månder sedan köpte jag en häst. Denna var då skodd rund om. Nu när jag hade hovslagaren hemma, bestämde jag mig för att bara ha...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Totola
·
B
Hästvård Vad tycker ni är bra hovvård? Vad är det man ska kolla varje dag osv?
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Pansi
·
Hästvård Molly har nyss anlänt hos oss och lider av hovkräfta. Detta har hon haft i många år. Trots det så lyckades hon hålla sig kvar på...
Svar
6
· Visningar
4 004
Senast: Nafayette
·
S
Hästvård Min polle är lite halvhängig, han har normalt 37.5 i temp men har som sista dagarna bara haft 36.6...!! Jag har kollat olika tider på...
Svar
2
· Visningar
2 017
Senast: life
·
L
Hästvård Så till en enkel(?) fråga: Kan en häst vara varm i en hov någon dag utan att det egentligen spelar någon roll? Vet att varma hovar...
Svar
8
· Visningar
6 323
Senast: alpha
·
Z
Hästvård Min sköthäst Danne har inga skor och har inte haft det sen år tillbaka. Det är bra på vintern eftersom man slipper brodda, men vad tkr...
Svar
5
· Visningar
605
Senast: pinky
·
C
Hästvård Jag har dokumenterat min hästs hovar ett tag nu och tänkte att det kunde vara ql att dela med mig. Det är nämligen så att jag har ett...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: Cecely
·
D
Hästvård Funderar på lösdrift för mitt snart 18-åriga varmblodssto. Lösdriften är väl fungerande med ligghall och fri tillgång på hösilage. Hon...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Hannely
·
Hästvård har nyss köpt en häst, vars förra ägare talade om att deras veterinär hade gett hästen nåt slags lugnande (samma som man ger till...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: shallowxx
·
M
Hästvård En av våra hästar har varma ganascher, alltså riktigt varma.......... är det nån som har haft liknande . Kanske är det nån...
Svar
1
· Visningar
525
Senast: ankans
·
M
Hästvård I går var jag med min häst på klinik för att kolla några utväxter på henne. Det är inkar som hon har och dom ska behandlas genom att man...
Svar
12
· Visningar
1 591
Senast: lil-sis
·
Hästvård Har märkt en skillnad på min häst & inhyrningens ögon på kvällstid då vi hämtar dom i hagen & har pannlampor på oss. Inhyrningens hästs...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: meodeo
·
Hästvård Min häst har en fläck/område på ca 5cm i nacken på ena sidan. (ingen annanstans på kroppen) Några cm bakom örat liksom... Håren ser ut...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Tävla/träna trots höglöpande tik hemma?

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka