Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Vilka är symptomen för hovböld? Använde sökfunktionen men hittade inga bra svar.
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Enya
·
T
Hästvård Har en unghingst på ca SNART 2år (slutet av Juni). Han är trevlig på alla sätt och vis men han är väldigt burdus. Han är inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 920
Senast: Thindra
·
T
Hästvård Finns det något man kan göra för sin arma krake när någon dåre verkat den aldeles för hårt? Och den har jätteont i fötterna? Finns det...
Svar
18
· Visningar
1 412
Senast: traloppan
·
Z
Hästvård Satt & funderade lite på detta innan, men jag kom fram till att jag faktiskt egentligen inte vet riktigt vad bukpunktat är för något...
Svar
4
· Visningar
3 329
B
Hästvård På lördag skall vi hämta hem ett 26årigt shettissto. :love: Hon kommer till oss för att bli sällskap åt vår ponny men vi vill ändå att...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: FUNNY
·
M
Hästvård Pållan (fullblod med mkt markerad manke) fick efter att ha haft täcke i ca 2 veckor en antydan till att pälsen tunnades ut på bogarna...
Svar
18
· Visningar
1 962
Senast: 95johsv
·
Hästvård Mitt sto har fått en svullnad på magen i navelregionen.Den är nu större än min hand från handleden till fingertopparna och runt 2 cm...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: citron
·
Hästvård Suck, veterinären MISSTÄNKER kotledsinfl. nu. Pållen var marginellt halt i två veckor förut. Vet. kom ut, efter att hovslagare hade...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Ämelie
·
J
Hästvård Avvande mitt sto och föl för ca tre veckor sedan. Jag tog samtidigt bort hennes kraftfoder eftersom hon fick mkt stor mängd. Efter...
Svar
4
· Visningar
1 868
Senast: javill
·
Hästvård Vad kan det vara ....kan det vara kissing spines ....Hästen kan vara rätt strulig att rida hålla på att sparka bakut och så...
Svar
1
· Visningar
858
Z
Hästvård Innan vi fick hem vår shettis hade han haft en hov-sjukdom då hovväggen "lossnade" från resten av hoven (kommer inte ihåg vad sjukdomen...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Rude
·
A
Hästvård Hej! Undrar om det är nån som testat att ha munkorg på sin fånghäst, t ex under nätterna när fruktanhalten är högre, och om det fungerat...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Chivita
·
C
Hästvård I stallet där min häst stårär det en häst som har hostat i en månad. Det kan vara upp till tio-femton hostningar medan jag fodrar...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Catrine
·
J
Hästvård Hejsan! Jag hade tänkt att skriva, undersöka och se vad jag kan få fram genom att hitta information och övrigt om "eksemet på...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Roheryn
·
H
Hästvård min ponny hade spruningt igenom en taggtråd och skurit upp ett sår.. har bandage på kvällen och tar av dem när han ska gå ut.då ser...
Svar
9
· Visningar
792
Senast: hannie
·
Hästvård Jag har haft min häst i snart 7 år och hon har faktiskt hållit sig ovanligt frisk, peppar, peppar... Dock har hon alltid, i alla fall...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: Bison
·
Hästvård En fråga! Vad är det för proportioner i koksaltlösning för sårvård? Tänkte blanda själv och fick hjärnsläpp, är det 0,9% (dvs...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: Hannely
·
Z
Hästvård En häst som en bekant till mig har äter mycket på den del av staketet som är av trä. Jag har läst någonstans att det kan bero på att de...
Svar
15
· Visningar
1 480
Senast: Zamantha
·
S
Hästvård För tre månder sedan köpte jag en häst. Denna var då skodd rund om. Nu när jag hade hovslagaren hemma, bestämde jag mig för att bara ha...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Totola
·
B
Hästvård Vad tycker ni är bra hovvård? Vad är det man ska kolla varje dag osv?
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Pansi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka