Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Har pga. vetrinärs hälsa kommit två månader efter med vaccinering. Detta sa hon inte va någon stor fara, men nu kom jag plötsligt på at...
Svar
5
· Visningar
777
A
Hästvård vi hade kurs i hästmassage i stallet i helgen. När jag skulle göra en strechövning med pållens framben, blev där när jag strectha en...
Svar
4
· Visningar
1 710
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Behöver lite råd... Jag riktigt orolig för min madame. Jag har inte ridit så mycket nu på sista tiden. Dock var jag ute en runda...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: majja22
·
Hästvård Jag skapar en ny tråd då jag inte tycker mig få svaren jag är ute efter i den andra :o. Jag har nu helt tagit bort fölis ifrån mamma...
Svar
6
· Visningar
891
Senast: Blizzard
·
Hästvård Hej skulle behöva hjälp med att översätta ordet: Nußknackerfraktur. Skulle också vara evinnerligt tacksam om någon kunde översätta lite...
Svar
6
· Visningar
3 447
Hästvård Nu börjar jag tröttna! :mad: På måndag ringer jag vet för rådgivning! *suckar tungt* Min totto har i ett par månader nu haft en...
Svar
9
· Visningar
5 668
Senast: alice
·
Hästvård Jag har ett litet problem... min häst har alltid dragit av sig skorna innan vilket har medfört att skorna har satts exakt efter hoven så...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: ameo
·
Hästvård Våran ponny står på boxvila för hovbenssänkning. Hur har ni behandlat en sänkning? Har hästen blivit bra? Hur lång tid tog det...
Svar
6
· Visningar
4 740
Senast: ameo
·
Hästvård kan hästar hicka? min kompis häst kom in igår och "ryckte" i hela kroppen, och andades väl konstigt pga det. pratade med hon som har...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Breccia_
·
Hästvård Vi ska lämna in bakterieprov på våra snuviga hästar och jag har fått hem provstickor men var jag gnugga dem egentligen? Så långt in...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: lil-sis
·
G
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt. Jag har et2årigt halvblods sto som förmodligen kommer bli ponny, då hon föddes 5vrckor för tidigt och är...
Svar
4
· Visningar
4 903
Senast: Jezzie
·
T
Hästvård när ska man egentligen använda jodopax?
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Nebraska
·
N
Hästvård Vi har nu 3 unghästar i stallet och 2 äldre. Varför ska man avmaska unghästar en extra gång i februari? Och om unghästen går med äldre...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag bara undrar... hur många här har hästar med mjölk/vätska i juvret utan att hästen har för eller är dräktig? är det vanligt? min...
Svar
5
· Visningar
910
E
Hästvård Vad väger era hästar? Vad är de för ras, hur höga över manken? Hur är de i hull? Skulle vara intressant att se vad hästar av olika...
2
Svar
37
· Visningar
7 703
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Min häst har börjat hosta lite till och från nu... Ibland när man står still i stallet och ibland vid ridning... INte alltid och...
Svar
15
· Visningar
1 642
Senast: peperoni2
·
E
Hästvård Jag har ett litet dilemma.. I söndags när jag skulle hämta in hästen från hagen, trampade hon i en grop och vred antagligen, vad jag...
Svar
16
· Visningar
1 307
Senast: Korven
·
P
Hästvård Bor i raketernas mecka och hade förra áret en smátt hysterisk dam i stallet. Hon kastade sitt förra föl i 7:e mánaden och nu infaller...
Svar
16
· Visningar
1 380
Senast: Pirayan
·
E
Hästvård Hej! I mitt stall finns fem hästar (inklusive min). Igår när jag var i stallet på kvällen (hästarna var intagna) kände jag en vidrig...
Svar
13
· Visningar
5 103
Senast: Eeiram
·
E
Hästvård Nåt som ja har funderat på gaska länge e varför så många ser sin häst som något man kan komma nån stans med. Min tränare sa häromdan...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka