Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ..... smal/ spetsig över ryggen! Alltså den har inte mycket ryggmuskler. Kommer denna ponny att få muskler med rätt träning?? Mamman är...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Zmulan
·
Hästvård Om en häst saknar en framtand vad händer då. Kan den äta som vanligt tror ni. Medför det andra problem..... Bara funderar, min kompis...
Svar
5
· Visningar
724
Senast: Hera
·
M
Hästvård Behöver lite kunskap. Rider en ridskolehäst som är brunstig jätteofta. Hur ofta är "normalt". Tacksam om nån förklarar principen(...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: malink
·
Hästvård En fråga till alla anatomikunniga. Vad är det som händer rent anatomiskt med ett ben som överbelastas pga av att en häst vill avlasta...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Kavat
·
M
Hästvård Vad kostar denna spruta egentligen? har själv aldrig hört talas om denna så kalade coctail förut.
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Ni som svarade på min andra tråd om mitt föl som låter som en liten gris i halsen, här är en liten uppföljning! Vi var på ultuna igår...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Nafayette
·
Hästvård Knark har kele fått för en hel elefant idag ;) Imorse lastade vi, och damen visade lite av sin Ior-sida men var på släpet på 15...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: zesel
·
K
Hästvård Har varit i kontakt me 2 vetrinärer och dom tror olika, en distriktsvet. tror Rhinovirus och en vet på atg tror bronkit.. Ska in med...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: skjootan
·
Hästvård ... att Novan slog upp sin ryggskada igen idag? I morse släppte jag ut Novan och hennes kompis i sommarhagen så de skulle ha bättre...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Shaggy
·
J
Hästvård Hejsan, Vår ponny har blivit lite stel i ett av bakbenen. Hon är inte halt. Stelheten försvinner efter ca 10 minters uppvärmning...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Hera
·
C
Hästvård Min sköthäst har problem med sina bakben, tror det heter "shivery" eller nått sånt han har. Han har problem att lyfta bakbenen och...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Zenith
·
P
Hästvård Min häst drar hela tiden av kompisens svanskappa och de är lite jobbit att hela tiden sy på den...den är in kletad med sån anti bit...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Cronis
·
Hästvård Ja det är just det min fölunge har, finns det någon som har erfarenhet om detta och vill/kan berätta lite mer? :) Utsikter för framtiden...
Svar
4
· Visningar
2 662
Senast: neywaz
·
P
Hästvård Kom till stallet och skulle ta in hästarna och fick se på anslagstavlan att min häst hade ett sår över ena ögat, som blivit rengjort...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: *pilturs matte*
·
Hästvård Hej såg på min ena häst igår att hon tappat lite hår i ena örat. (där är normalt sett tofsar eftersom hon vägrar låta mig klippa dom...
Svar
10
· Visningar
3 841
Senast: bapro
·
Hästvård Mitt lilla 8 månadersföl har de senatse dagarna varit lite stel i högra bakben och liksom "släpar" den litegrann. Han haltar inte så att...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: mysko
·
Z
Hästvård Jag ska snart vaccinera min shettiskille och undrar nu vad det kostar på ett ungefär? Han har grundvaccinationen, så det är bara...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: marti130
·
N
Hästvård Finns det någon sida på internet där man kan läsa om hästens hovar, hov-sjukdommar osv. ? MVH/ Stefan
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: Stopek
·
Hästvård Min häst halkade i hagen och lyckades där med också att trampa sig rejält själv också (vänster fram) Hovslagare var här (hans fru är...
Svar
4
· Visningar
1 818
Senast: amkm
·
L
Hästvård Ja ha nu i kväll när jag skulle ta in hästarna så upptäckte jag att min ny inköpta åring hade löss :eek: Men i och försig så var det...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 722
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix