Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad orsakar det? vad har ni erfarenhet av? (på en häst alltså) Något speciellt foder? t ex SOJA? Snö?! Det kan ju vara...
Svar
9
· Visningar
1 795
Hästvård nu är det så att jag måste göra om grundvaccineringen botulismn, influensa och stelkramp.(köpte hästen i lördags) hästen har fick den...
Svar
7
· Visningar
786
S
Hästvård Har lite frågor om avmaskning! Det är ju så förvirrande och alla ger alltid olika svar när man frågar! 1: Hur många gånger om året ska...
Svar
5
· Visningar
2 030
Senast: Mynta2
·
Hästvård Igår när jag var ute å red kände jag i uppförsbacken hur Aladdin lixom snubblar/halkar till... :( Han vill gärna springa vidare efter...
Svar
6
· Visningar
1 258
Senast: Naomi
·
F
Hästvård Hur vanligt är det att man får behandla en ledinflammation mer än en gång? Minskar oddsen att få hästen helt återställd? I November... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 899
Senast: Fladde
·
A
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av artros? Har ni haft egen hästar som fått det, och vad har ni gjort med dom? Medicinering, behandling... 2
Svar
24
· Visningar
10 995
Senast: Zeena
·
Z
Hästvård Hejhej! jag måste bara höra vad ni tror om det här! min häst (som jag har haft i 3,5 år) har gått i samma hage tre vintrar i rad. den...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Lindsen
·
K
Hästvård Har en fråga ang igångsättnig efter fång-hovbensrotation, när får/ska man sätta igång hästen igen? hade hovbensrotation juni -04 men...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: japp1
·
Hästvård Hur lång slaktkarens är det på butta egentligen? Har inbillat mig att det är livstid, men nu läste jag på ett buttapaket att veterinären...
Svar
15
· Visningar
1 327
Senast: pimy
·
B
Hästvård Hejsan!! jag undara om det är någon som kan hjälpa mig. jag berhöver veta vad några hästtermer betyder som : Rapp Initialhälta...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Lena_B
·
Hästvård ska Titrarna vara för att det ska vara Erlischias? 2
Svar
23
· Visningar
2 998
Senast: HelenaHandberg
·
R
Hästvård Min häst har fått knölar på rygg och bål (mest)och jag är nästan övertygad om att det är p g a nytt hö i kombination med lucern...
Svar
7
· Visningar
1 790
Senast: linafina
·
Hästvård Har sedan i somras haft problem med min häst. Det började med att han bet sig fast väldigt mycket i högersidan vid ridning. Både med...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Vet inte om denna ligger under rätt rubrik, men provar. Har precis läst en bok där författaren i ett kapitel tog upp "Blistring och...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Vill inte ringa och störa veterinären igen för sjuttonde gången... Patsy ska ha 35ml Penovet vilket gör att jag måste "dra upp" det... 2
Svar
37
· Visningar
2 590
Senast: lil-sis
·
S
Hästvård Kan hjälpsam själv förklara vad det innebär, vad det beror på osv. ? :confused: Mkt tacksam för svar! :)
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Sonita
·
M
Hästvård Min bästa kompis har en liten shettis hingst (3 år i maj) i samma stall som jag, han går tillsammans med en annan liten hingst. Allt har... 2
Svar
35
· Visningar
2 092
Hästvård Behöver lite råd från er. Jag ska in på kliniken för återbesök på tisdag, han har blivit behandlad för hälta, kotledsinflammation...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Joyride
·
N
Hästvård Min kompis har en islänning på 1,5 år, han har inga "hingstigheter" för sig utan är lugn å beskedlig än så länge, så det är verkligen...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: nala
·
M
Hästvård Kom ut till stallet idag o såg detta: hästen låg ner i boxen hade inte rört varken kvälls eller morgonmaten eller höt hade inte... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 464
Senast: Therese__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka