Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Jag är orolig för lilla skorpan.. Vi flyttade ju till Borås från Sthlm för drygt en månad sedan, och hon har sedan dess fått byta hö en...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: rosita
·
Hästvård ja, ni ser frågan, jag trodde inte att de hade det...
Svar
9
· Visningar
2 165
Senast: evis
·
Hästvård när jag känner igenom ryggen på min häst reagerar han när man kommer till ländryggen, han sänker ryggen och lägger bak öronen. Han har...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: majja22
·
A
Hästvård En av mina hästar har utslag, vet. sa att det kan vara vad som helst när jag frågade en dag när han var ute i stallet. (för något annat)...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: staaria_
·
K
Hästvård Ponnyn (19 år) har börjat hosta. Inte hela tiden, men väl några gånger per dygn - både ute och inne. Han snorar inte och verkar inte...
Svar
14
· Visningar
1 060
·
E
Hästvård Jag behøver lite tips om behandling av fotskabb. Har ett shiresto som troligen har det och blir inte av med det. Går bort ett tag men...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: quila
·
M
Hästvård Jag undrar bara om någon vet vad detta ord betyder & om någon skulle vilja vara så snäll & förklara detta för lilla mej!?? Jag har...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: moondance
·
F
Hästvård Min häst är sprutad igår vid 6 besöket på Djursjukhuset med Kortison i ryggen för Ryggbesvär . Har ni några erfarenhetr av det?
Svar
17
· Visningar
4 321
Senast: Fladde
·
Hästvård :( min åring har lite bärrandsröta i fram hovarna! :( hovis kommer nästa vecka! vad kan jag göra för att inte få mer? hovis...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 670
·
Hästvård Vad orsakar det? vad har ni erfarenhet av? (på en häst alltså) Något speciellt foder? t ex SOJA? Snö?! Det kan ju vara...
Svar
9
· Visningar
1 793
Hästvård nu är det så att jag måste göra om grundvaccineringen botulismn, influensa och stelkramp.(köpte hästen i lördags) hästen har fick den...
Svar
7
· Visningar
785
S
Hästvård Har lite frågor om avmaskning! Det är ju så förvirrande och alla ger alltid olika svar när man frågar! 1: Hur många gånger om året ska...
Svar
5
· Visningar
2 028
Senast: Mynta2
·
Hästvård Igår när jag var ute å red kände jag i uppförsbacken hur Aladdin lixom snubblar/halkar till... :( Han vill gärna springa vidare efter...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: Naomi
·
F
Hästvård Hur vanligt är det att man får behandla en ledinflammation mer än en gång? Minskar oddsen att få hästen helt återställd? I November...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 894
Senast: Fladde
·
A
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av artros? Har ni haft egen hästar som fått det, och vad har ni gjort med dom? Medicinering, behandling...
2
Svar
24
· Visningar
10 984
Senast: Zeena
·
Z
Hästvård Hejhej! jag måste bara höra vad ni tror om det här! min häst (som jag har haft i 3,5 år) har gått i samma hage tre vintrar i rad. den...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Lindsen
·
K
Hästvård Har en fråga ang igångsättnig efter fång-hovbensrotation, när får/ska man sätta igång hästen igen? hade hovbensrotation juni -04 men...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: japp1
·
Hästvård Hur lång slaktkarens är det på butta egentligen? Har inbillat mig att det är livstid, men nu läste jag på ett buttapaket att veterinären...
Svar
15
· Visningar
1 326
Senast: pimy
·
B
Hästvård Hejsan!! jag undara om det är någon som kan hjälpa mig. jag berhöver veta vad några hästtermer betyder som : Rapp Initialhälta...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Lena_B
·
Hästvård ska Titrarna vara för att det ska vara Erlischias?
2
Svar
23
· Visningar
2 993
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31