Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Om ca två veckor är det dags för omskoning, för tillfället använder jag traditionella järnskor men har läst väldigt mycket om Hippogrip...
2
Svar
33
· Visningar
2 346
Senast: HannaZ
·
Hästvård Vilka homeopatmedel eller örter kan tänkas hjälpa en häst med lymfangit? Hästen är naturligtvis behandlad av veterinär, men jag vill...
Svar
12
· Visningar
1 633
Senast: godaråd
·
Hästvård Mitt sto rasade i september totalt hon orkade knappt gå så jag tog ut Vet. som tog blodprover på henne. Jag fick besked att dessa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 872
Senast: mysko
·
Hästvård Olyckor och skador händer, det vet alla men inte många tror att det ska hända just dem. Att hästen dör i kolik, eller bryter ett ben i...
2
Svar
33
· Visningar
2 842
Senast: Bodbäckspålle
·
Hästvård som avmasknings medel? En homeopat rekomenderade åbrodd (vet ej namnet på det som homeopati medel) och han menade på att det skulle...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Bubbla
·
Hästvård Var med pållen till kliniken idag igen, 3:e besöket och han är frisk i alla sina ben. Kändes lite tufft efter första besöket då han var...
2
Svar
24
· Visningar
1 339
A
Hästvård vet inte riktigt om jag hamnat rätt fudnerade på att sätta på foder men de kändes som om de inte pasasde där då de inte handlar om...
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: AlterPride
·
M
Hästvård Hej, undrar vad som händer om man glömt att vaccinera hästen mot influensa och inte gjort det efter 1 år. Det är så att veterinären har...
Svar
4
· Visningar
2 099
Senast: music
·
Hästvård Vad för olika anledningar kan det finnas till att en häst skrubbar svansroten?
Svar
5
· Visningar
1 238
C
Hästvård Jag fick tippset om att prova torkade björkblad till min polle för att rensa njurarna, men hjälper det? Någon som testat?
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Cecely
·
N
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av sådanna och kan berätta lite om hur de fungerar? Positivt som negativt :bow:
Svar
6
· Visningar
3 818
Senast: Mike
·
Hästvård Jag har en åring som inte blivit grundvaccinerad ännu. De andra hästarna i stallet får sin årliga spruta i november, och jag vill ju...
Svar
3
· Visningar
639
Senast: Ylva
·
Hästvård Min häst har fått ett 12-15cm sår i längdriktningen på insidan av bakbenet (en bit över kotleden och uppåt). Han gjorde det natt till...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: martha
·
M
Hästvård (1) Stomache. (2) Rectum. (3) Base of caecum. (4) Small intestine. (5) Kidney. (6) Liver. (7) Diaphragm. (8) Oesophagus...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: alpha
·
M
Hästvård Vår ettåring har haft ett par lindrigare kolikkänningar, och vi avmaskade dagen efter på veterinärens inrådan, med Bimectin för att ta...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Mayara
·
Hästvård Behöver bara skriva av mig litet... För ett par månader sedan fick min arabkille en liten kolik-attack. Vi gick jag var på plats...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: skojskrot
·
M
Hästvård Vart sitter den egentligen på hästarna & gör den någon nytta?? Kan hästar precis som vi människor få den infekterad & måste operera bort...
Svar
6
· Visningar
5 530
Senast: moondance
·
L
Hästvård Jag vet att man kan vaccinera mot ringorm men hur nödvändigt är det? Hästen blir ju immun efter att ha haft ringorm men man vill ju...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Min lilla kille blev verkad idag och han har fått flikar mellan strålen och väggen liksom. Hovslagaren sa att jag skulle hålla extra...
Svar
10
· Visningar
3 088
Senast: Cinders
·
T
Hästvård Jag har en häst med sommareksem och förra sommaren fick jag rådet att börja behandla redan i mars med något som jag inte kommer ihåg vad...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: kryptisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka