Vad är det för fel? (långt)

Sv: Vad är det för fel? (långt)

Kan tillägga att min hade 1:160, alltså snäppet lägre än din.
 
Sv: Vad är det för fel? (långt)

majja22 skrev:
Kan tillägga att min hade 1:160, alltså snäppet lägre än din.
Jag hoppas verkligen att hon blir pigg & kry nu efter behandlingen men räknar med att det tar ett tag innan hon kommer igång
Du vi har vandrat & vandrat så det gör inget om det blir fler vandringar bara hon blir bra :D

Tack för dina omtänksamma inlägg :bow: :bow:
 
Sv: Vad är det för fel? (långt)

Hur har det gått? Är hon färdigbehadlad? Mår hon bättre? *nyfiken*
 
Sv: Vad är det för fel? (långt)

majja22 skrev:
Hur har det gått? Är hon färdigbehadlad? Mår hon bättre? *nyfiken*
Nej hon är inte färdigbehandlad än
På söndag är sista dagen med medicin

Hon har svarat bra på medicinen som du kan se på min tråd under Gnägg :D MEN jag måste tänka på att det kan gå tillbaka när hon har blivit färdig enl Vet.
Hon hade en sån kraftig påverkan av Erlichiosen så t.o.m Vet. sa idag at han trodde inte att hon skulle klara det MEN hon har svarat bra mot alla odds enl honom :banana:
Igår kväll skulle inhyrningen släppa sin häst i paddocken så han fick röra på sig eftersom dom står i rasthagen pga min (det var storm ute) men inte var min pålla som vanligt NEJ hon ville inte stå utanför och kolla som hon gladligen har gjort förut eftersom hon inte orkat att aktiveras
Men i går började hon studsa lite när han sprang där inne så jag sa "jag släpper henne oxå" och herre jisses vad glad hon blev, ögon lyste och så la hon av i en trav som inte var utav dess like en vändnig på bakdelen och tillbaka i galopp :banana: snö upp till knäna och hästarna bara njöt
Sedan fick dom vara där inne tills dom själva ställde sig vid grinden och ville in för vi ville inte mana på dom utan dom fick själva bestämma.
Jag fick tårar i ögonen av att se henne som hon alltid varit :D
Dom träter & busar i hagen hela tiden och jag tror att marodören har märkt att hon blivit piggare så nu vill han bara busa med henne :crazy: förut var han så snäll och lät bli henne.
Efter söndag så kommer många tummar & hovar & tassar att hållas :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det för fel? (långt)

Vad skönt att hon svarat så bra på medicineringen, och är pigg och glad :) Att hon busar runt i hagen och springer är ju ett gott tecken med tanke på hur trött hon verkat varit innan.
Har vingligheten också försvunnit?

Förstår att du fick tårar i ögonen när du såg henne leka runt och vara "sig själv" igen. Jag GRÄT när min häst efter behandlingen för första gången på ett helt år gick rent på volten! Och jag kan idag nästan få tårar i ögonen :o när jag rider min häst och hon kör sina gamla tricks, som jag nästan glömt bort att hon brukade ta till ibland, innan hon blev dålig. Det är en härlig känsla att ha fått tillbaks sin gamla knasiga häst! :love: Även om jag blir trött på henne ibland när hon tramsar sig på sitt lilla vis i ridningen("matte,vi ska inte inte INTE skritta, hallååååå trååååkigt, jag ska springa! Fort fort"), så kan jag inte låta bli att le, för det tyder på att mår BRA, precis som hon gjorde innan :banana:

Hoppas nu att veterinären har fel när han säger att det kan gå tillbaka när behandlingen är avslutad.Men ett väldigt gott tecken ÄR ju att hon svarat så bra på medicineringen , hon grejjar det här ska du se ;)

Jag och Lady fortsätter hålla våra tummar och hovar, vill ha rapport sen om hur det går! Oki? ;)
 
Sv: Vad är det för fel? (långt)

Jag måste ändra för jag såg att jag skrev lite fel

"Hon hade en sån kraftig påverkan av Erlichiosen så t.o.m Vet. sa idag at han trodde inte att hon skulle klara " han trodde det första behandlingsdagen inte idag :o :D
Han kollade hur hon var i allmänhet med öronspel, ögonrörelse och reaktion och allt detta var bra och det gav ett gott tecken sa han.

Hon har inte rasat ihop sedan i måndags och hon står stadigt med huvudet uppe när hon vilar och hon vandrar inte i boxen på nätterna eftersom träckhögarna är intakta förut var dom i molekyler :crazy:
Så som det ser ut idag är hon på rätt väg och jag tror/vet att hon är en seg dam

Hon försvarar mig ihagen så fort kompisen kommer i närheten av mig och det har hon inte gjort tidigare så här ser hon ut då
Jag står i köksfönstret :D
http://img.photobucket.com/albums/v470/scodi/scodiGouldenbusar-05023.jpg
 
Sv: Vad är det för fel? (långt)

Haha,så sött!!

Behövs ingen vakthund där inte :rofl: :rofl:

Så bra att du skrev fel, då blev ju det hela ännu mer positivt ;) :banana:
 
Sv: Vad är det för fel? (långt)

majja22 skrev:
Haha,så sött!!
Ja visst är hon söt det lilla livet :love:

Behövs ingen vakthund där inte :rofl: :rofl:
Tror jag får flytta ut i stallet när jag blir mörkrädd :angel:

Så bra att du skrev fel, då blev ju det hela ännu mer positivt ;) :banana:
Javisst var det bra :D men jag tänker ofta negativt för att förbereda mig på att det kan hända :cry:
Men jag måste bli mer possitiv :banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 664
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 210
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 937
Senast: Kilauea
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp