Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej, jag har en kompis vars häst har fått en kronisk inflammation i mellersta glidleden på vänster bakben (spatt). Jag ska eventuellt få...
Svar
3
· Visningar
1 193
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Ni som inte hängt med, kort resume: Dec 04 - hästen ofräsch. vet kommer ut, muskelskada VB, halt VB i skritt och HB i trav initialt...
Svar
11
· Visningar
1 663
Senast: mackan
·
Hästvård Kele blev ju sprutad båda bakknäna idag, med kortison + tuppkam. Det som förvånade mig var att förutom den 'traditionella' celestona och...
Svar
4
· Visningar
1 466
Senast: zesel
·
Hästvård Min häst har mot alla odds i princip blivit frisk. Vid förra återbesöket hos vet lät det mest som att vi ger henne tre veckor till och...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Hej. Jag tittade på en ponny i helgen. Så skäntes bort , känner dom som jag ska få den av ! Hon är 23 år.. maxad C ponny (140 cm )...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Stall Olitten
·
M
Hästvård Finns det nån här som har erfarenhet av att ge hälsokostpreparat till fånghästar? det finns ju en hel uppsjö av olika preparat o det...
Svar
1
· Visningar
904
M
Hästvård Varje år vid jultid och vår slutar min häst att äta.Hon står och hänger och är likgiltig för den mat hon får och gäspar hela tiden.Har...
Svar
16
· Visningar
1 446
Senast: missis
·
F
Hästvård Vad ger det för efekt?
Svar
1
· Visningar
625
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Jag klurar vidare över unghästen. Equiatrikern var ju här för en knapp vecka sen och konstaterade tyvärr att lilldamen var SÄMRE än när...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 921
Senast: domino
·
Hästvård För några månader sedan var mitt isissto hos en hingst, trodde det ej blev något.. men nu har hon börjat att lyfta bakbenen högt när man...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Skreppur
·
B
Hästvård Någon med erfarenhet och/eller bra kunskap om fång som skulle kunna tala om hur det är att ha hand om en fång häst? alltså, vad bör man...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: HelenaHandberg
·
L
Hästvård Ungefär hur mycket kommer en egyptisk arabhingst väga när han är vuxen om han beräknas bli ca. 158 hög?
Svar
9
· Visningar
808
Senast: Liquid Diamond
·
R
Hästvård hej min häst har som små sår i pälsen. de blir typ variga skorpor (som svamp eller ngt?)som man kan pilla bort och sen tvätta så...
Svar
10
· Visningar
4 828
Senast: sissu
·
M
Hästvård Jag har fått ett problem med min unghäst, för ett par veckor sedan så har han antagligen strykit sig på bägge bakkotorna pga att hagarna...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: marre79
·
T
Hästvård Hur lång tid tar det för ett lugnande medel , tex domesedan, från att det injiceras tills dess att det börjar verka? Vilka medel...
Svar
10
· Visningar
1 611
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej!! vill bara säga att jag blir så sur på min veterinär. Jag vaccinerade min häst mot botulism den 14/1 -05 och han skulle kommit...
Svar
2
· Visningar
758
Hästvård och hur och var ska man skicka det?! Vad gör man om hästen visar sig ha mask? jag menar, om man nu har avmaskat dom regelbundet så...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Mynta2
·
Z
Hästvård Min valack har lite skorvig exemliknande hud i ljumsken på ena sidan. Lite fläckar där huden är något upphöjd och lite torr/skrovlig...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: sasucatu
·
F
Hästvård Hej! Jag måste få tips och råd. Jag har nyss fått reda på att min häst har kissing spines, och ja, han lider utav det. Visst, han...
Svar
19
· Visningar
4 882
Senast: rubytoo
·
L
Hästvård Lite frågor om avmaskning såhär precis före våren! :) *Hur ofta avmaskar ni och vilka preparat använder ni? *Byter ni prep. varje...
Svar
5
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka