Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Undrar över en ponny som andas så snabbt när han jobbat. Kan börja med att talal om att den nyss är veterinärbesiktigad utan att nåt...
Svar
16
· Visningar
5 480
Senast: Rikkan
·
Hästvård Hur gör ni med vaccinationen på era föl/unghästar? Vaccinerar ni mot både stelkramp och influensa el bara stelkramp? Min vet...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: linafina
·
Hästvård heisann. Har en hest som en gang iblandt,særlig etter at han har spist kraftfor,snørrer litt hvitt/gråaktig slim ut av det ene...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: ludda
·
Hästvård Hittade ett par blodblandade kissfläckar ute i hagen idag, och undrar vad som kan orsaka det? Vi har två valacker i hagen och det måste...
Svar
16
· Visningar
3 872
Senast: mysko
·
S
Hästvård Hej, jag behöver lite råd om hur jag ska vårda mitt nya 7 åriga varmblods hovar... Hovarna har spruckigt i sömarna å lite här å var...
2
Svar
26
· Visningar
2 340
Senast: Migo
·
A
Hästvård Hej Vet att det finns många trådar om avmaskning men har inte hittat svaret på min fråga jag skulle behöva ha hjälp med; hur ofta och...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: Arsozah
·
Hästvård en månad har gått sedan medrytatrhästen kom hem från kliniken efter att ha stått där i tre veckor, där stod han med vintertäcke, när han...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: moiran
·
F
Hästvård Min häst hade helt plötsligt i fredags när jag tog av täcket massor med små och stora knölar främst där sadeln brukar ligga men även...
Svar
9
· Visningar
2 164
Senast: alpha
·
Hästvård Vad är bäst till en häst med lättare luftvägsproblem? (dammkänslighet) Mina har "alltid" stått på spån, men idag var vi & hämtade hem...
Svar
15
· Visningar
1 926
Senast: Bonbina
·
Hästvård Funderar på att köpa Pronutrin till valacken (se separat tråd, mycket vätska med avföringen), men då det är hemskans dyrt så vill jag...
Svar
19
· Visningar
8 519
Senast: gejsa
·
M
Hästvård Min kompis är medryttare på en islänning med eksem. Eftersom islänningen står ensam och ägaren bara köpt den för att islänningar inte...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: gejsa
·
Hästvård Jag avmaskade min 10 mån halvblod/fullblods fölis i förrgår med Noromectin. Kvällen efter när hon kom in från hagen verkade hon pigg och...
Svar
5
· Visningar
2 035
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Är en hingst i stallet som får pencillin nu p.g.a hans tänder (fått rotfyllningar). Jag brukar spruta honom med pencillin. Det har...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Spider84
·
Hästvård Har försökt leta i tidigare trådar om ringorm men tycker inte jag fått ett entydigt svar. :( Alltså: I ett stall där någon häst har...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: Doneloge
·
L
Hästvård Efter andra rakingen har ponnyn fått skav sår av princip allting :( Han har ordenliga täcken med bogveck , bogskydd , ludd på...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Thera
·
Hästvård Ledinflammationer hos hästar är ju väldigt vanligt. Men hur vet veterinärerna egentligen att det är en inflammation och inte något...
Svar
14
· Visningar
1 734
Senast: qurrequrt
·
M
Hästvård Min ena hästs träck & urin luktar lite 'konstigt'. Jag vet inte direkt hur jag ska förklara det. Men det luktar helt enkelt 'konstigt'...
Svar
3
· Visningar
1 642
Senast: Luff
·
Hästvård Nu som det är så stenhårt och knöggligt ute ömmar gammelpållen i sina ben. Det blir värre efter skoning, så förmodligen är det hovarna...
Svar
10
· Visningar
1 136
Senast: Stopek
·
K
Hästvård vad innebär bronkit och vilka symptom ger det? hur motioneras en häst med bronkit? går det att behandla?
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Millz
·
A
Hästvård Läste just en tråd på Gnägg om vart man har sina stallkläder etc och funderade vidare. Hur resonerar ni om smittorisker och vad gör ni...
Svar
7
· Visningar
1 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka