kass hov kvalitet

Sv: kass hov kvalitet

Min häst hade dåliga hovar förr...
Köpte en för stor easyboots och "vattnade" honom medan han åt hö. När hoven väl dragit åt sig fukten är det bra att stänga in fukten med fett- helst olivolja eller fiskleverolja... luktar skunk....
JAg ger dessutom ett foder som heter hestekraft och har gett betydligt mer resultat än både biotin och enzion på min häst... Billigare blir det också... Torrjäst och många andra bra produkter till hovarna finns i...

Peppar peppar så har jag inte haft en tappsko på 1.5 år nu!!! Och hovarna är nästan helt OK men just nu har det snart varit kallt för länge och då torkar hovarna igen... Helst ska hästen st med lera i hovarna under natten- speciellt om dom står på spån.
Men det är ju inte enkelt nu när det bara är snö i hagen... Kanske ska fetta in hovarna direkt efter insläpp så att snön hjälper till

Lidandet kommer av strasserverkningen, läs på lite mer och öppna ögonen så kanske du med en dag inser att man inte har häst för att de ska plågas. :smirk: Vill du försvara djurplågeri så finns det redan en nålad tråd om barfotaverkning högst upp. :eek:

vad är det med verkningen som är djurplågeri? och hur fungerade nu hoven, jag som inte visste?

läs på mer...hmm...tyckte själv att jag är rel. påläst, som snart gnatat mig igenom alla hennes böcker och varit på en(basic)kurs. (därmed inte sagt att jag kan något!!)
vad är det du själv har läst på, och vart? visa mig gärna så jag kan läsa jag med!

ja, det är klart, har man åsikter eller info som inte överensstämmer med den allmänt rådande så ska man ju inte få skriva det där alla kan se...

Senast ändrad:

Vill du diskutera strassser få finns det som sagt redan en nålad tråd högst upp, men sväljer man okritiskt vad som helst trots flertalet djurskyddsfall förstår jag om du inte vill granskas närmare. :angel:

Min systers varmblodssto hade en jättespricka (och då menar jag verkligen JÄTTESPRICKA) på ena framhoven. Den närapå delade hoven mitt itu..
Hovslagaren rekommenderade LINFRÖPELLETS. Vi köpte och hoven var super efter ett par månader. Nu sa visserligen hovslagaren att hon svarat väldigt snabbt, men jag kan se på mitt sto som jag köpte för ett år sedan att det funkar ju!!
Hon hade dålig kvalitet, skorna lossnade hela tiden, två veckors mellanrum, inte kul varken för mig eller hovslagaren..
Men jag ger henne linfröpellets och det är stor skillnad, man kan se på hoven ung när jag började ge henne, förbättringen är markant. Nu köper jag av en bonde utanför Uppsala, men jag vet att Hippo säljer också. Dom kallar detHippoLin Cubes eller nåt liknande.
Lycka till!

ge mig ETT djurskyddsfall i sverige som kommer från en färdigutbildad strasserverkare!! att det finns folk som påstår sig kunna och verkar hästar fast de inte kan, har inte ett jota med Strasser att göra!

vi som står för det här vill gärna bli granskade, och delar gladeligen med oss av det vi kan. det verkar som om det är hovslagarföreningen som vägrar diskutera eller bli synade... :crazy:

att vi dessutom inte tilåts prata om det i andra än en tråd, är ju helt löjligt! ska vi låta bli att svara på trådar då? :mad:

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 660
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 021
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: netschjen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka