Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Kan det verkligen vara bra? Hur pvekrar det såren, som fortfarande är öppna, att hästen står ute hela dagen? :confused:
2
Svar
31
· Visningar
2 201
Senast: LadySara
·
Hästvård Tänk på att erbjuda era hästar LJUMMET VATTEN under vintersäsongen. De dricker inte gärna iskallt vatten vilket resulterar i att de...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 694
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min pålle fick en knöl på kotan i somras, hux flux, utan att vara halt eller varm eller något annat heller. Den sitter på utsidan "snett...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: gummisnodd
·
Hästvård om en häst har ont i huvudet? funderat på om min häst har ont i huvudet och funderar på att prova och se om det hjälper?? Dom kan få...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: Stallkatten
·
A
Hästvård Hej! Med orsak av den extrema, torra kylan (imorse -27 grader) så kommer även problemet med statiskt elektricitet. Jag får stötar...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: fred
·
A
Hästvård Har en häst med massor av man och pannlugg och nu när tävlingssäsongen börjar närma sig, så vill jag tvätta igenom hela manen så jag kan...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Anna_B
·
Hästvård Var på ÅB igen med Kiwi. Ohalt vänster fram :) :banana: :banana: . Men tyvärr rejält halt höger fram :( . Men det var ju bra att hon...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: bapro
·
G
Hästvård Hästen min har blivit väldigt lös i magen, förut var ett av stona i hagen det också, men hon är normal nu. Jag antar att det kan bero på...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Grimhild
·
R
Hästvård Någon som känner igen det här ? Min häst som är lite väl rund har fått som en tvättbräda på halsen. Mitt på halsen går det flera...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: roctur
·
M
Hästvård Har varit hästägare i 15 års tid o har på vägen fått ta farväl av två underbara hästar. Detta har gjorts hemma på gården.. De har fått...
Svar
17
· Visningar
2 727
Senast: madamemerry
·
F
Hästvård Min häst blev sprutad i hb knä+ ryggen med kortison den 17/2. Hon vissade pytte lite hälta på böjprov men vet tyckte det var lika bra...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Fladde
·
Hästvård Någon som kan förklara för mig vad KS är? Vet (tror) att det har och göra med att någon ryggkota har vänt på sig?? Men mer vet jag inte...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: tant agda
·
L
Hästvård Kom ner till stallet i går efter jobbet , Lindade av pållen som vart lindad fram nu den senaste månaden. Märke då en svullnad fram på...
Svar
18
· Visningar
3 985
E
Hästvård Var o gav grannens hästar hö en kväll och såg då att dennes ena tävlingshäst som är klippt inte hade nåt täcke på sig. Det var då 5...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 777
Senast: skrållan
·
Hästvård Funderar på att försöka ha min 20-åring barfota i sommar, hela säsongen från att barmarken kommer till halkan i höst igen, ungefär ett...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård :confused: min valack skall ha "satt på" en annan valack i hagen...har inte sett detta beteende förut....han är väl lite ranghög då han...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: blissare
·
Hästvård Min finnhäst har mjäll och det visar sig mest nu när hon lossar vinterpälsen. Hon får klåda under manen, det blir väl så kompakt där...
Svar
5
· Visningar
1 384
Senast: Domigo
·
M
Hästvård En häst är stel i bakbenen, går sämre på grus/asfalt än på mjukt underlag, problem med att vända. Annars ser hästen ohalt ut. Värme har...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: tott
·
Hästvård Använder spån åt min pålle, eftersom det är det enda som är tillåtet i mitt stall. Just för tillfället går det dock åt 2-3 balar i...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: Pansi
·
E
Hästvård En av pållarna här hemma har bronkit, och nu i vinter har han fått symptom som vi nu behandlar. Han fick Fabrol (slemlösande) för 7...
Svar
2
· Visningar
2 306
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka