Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård hade tänkt vänta med avlivningen tills efter sommaren på min 25+gammla vallak men allt har skitit sig ordentligt rent fysiskt på...
Svar
18
· Visningar
1 745
Senast: ako
·
J
Hästvård Har fått en rejäl blisterskada på ena hasen :o En fläck stor som en handflata är helt hårlös... Vad göra? Sprutar på Aloe vera...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: jari
·
B
Hästvård Min pålla har plötsligt bestämt sig för att jag inte får ta tempen?! Hon bara kickar! Kan det ha med brunst att göra? :confused:
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Bellan
·
S
Hästvård Sitter och läser en gaaaaammal bok från pollux (håller på att gå igenom vad som är värt att ha och inte och slänger allt som ligger och...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: SessCa
·
Hästvård Min shettis går på lösdrift och har gjort så hela året nu. Hon har satt rejält med päls. Nu är det dock kallare än vad det varit under...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: knoppan
·
W
Hästvård En av hästarna lägger nosen (mycket) till vänster när man rider honom. (Han vill inte heller ta jämnt stöd på betet.) Då jag inte tror...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Boj
·
C
Hästvård Nu när jag har haft min häst i lösdrift för första gången i vinter så har jag konstaterat att hästarna inte blir feta... De får fri...
Svar
12
· Visningar
1 211
Senast: Jossan
·
Hästvård Har aldrig förr funderat i dessa banor.. Men är det någon som fått sin häst utdömd och avlivat den pga eksem? Känner mer och mer att...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Balderum
·
Hästvård Vågar man det ifall man vet att gallan kommer av en gammal skada. Är det fördelaktigt att använda linement oxå kanske?
Svar
13
· Visningar
2 207
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Dilemma. Jag börjar tycka att hästen ser ovårdad ut med lång man vet vill inte riktigt riskera att rycka den heller, blir med min tur...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Julle
·
Hästvård Usch, är livrädd för att min ena ponny har fått kvarka.. :crazy: Han har kronisk bronkit, så det är ju inte konstigt att han...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: AraSlei
·
R
Hästvård På mig alltså!!!!!! Klarar inte att rycka manen,det verkar inte göra ont på hästen,men det gör ont i hela mig.Snart ser mitt vackra...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: mackan
·
C
Hästvård Var och besiktigade/röntgade en häst jag är intresserad av att köpa och det visade sig att hon hade små pålagringar på vb och hf :( ...
Svar
5
· Visningar
2 662
Senast: Cessan
·
Hästvård Läste senaste Hästfynd om hältor som är svåra att upptäcka. Det här med framdelssymdrom,att hästen är sned osv. Min häst har alltid...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: Fladde
·
Hästvård Jag har bädd till två av mina tre hästar. Den stora har inte det, bara de två små. Min bädd är fräcsh och luktar faktiskt inte alls. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: HannaZ
·
S
Hästvård Snart är våren påväg och jag som har eksemponny är ute efter något nytt botemedel att pröva.. Har tidigare haft Nylanders hästkräm...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: skrocken
·
P
Hästvård min häst har fått någonting som jag först trodde var vanlig mugg. men efter att noga försökt hålla efter den utan att den la sig började...
Svar
8
· Visningar
1 291
S
Hästvård Igår var det hoppträning. Idag knäpper det på höger sida. Antingen är det bogleden eller armbågsleden. Det knäpper endast då jag vänder...
Svar
6
· Visningar
2 493
Senast: evis
·
Hästvård Mest en fundering. Men jag stog idag hos min häst och mockade medan han avslutade em-höet. Han gick som vanligt till vattenkoppen...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: mysko
·
J
Hästvård Hejsan! Det är så att min pålla till och från har varit lös i magen sedan september. Inte förrän nu har jag "tagit tag" i det och...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: sasucatu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka