Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vid 5-10 minusgrader eller MER, tänkte jag på. Vad tror ni?? Jag är lite orolig att hon kanske fryser fast hon har kvar håren på...
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: Jempa
·
S
Hästvård Hur skulle ni gjöra med en häst som är typ halv täckes klippt häst, han har päls kvar på bakben, rumpa och rygg. Har tyvärr ingen bild...
Svar
5
· Visningar
828
Hästvård Vad är egentligen den "långvariga" skillanden mellan is balsam och kyl balsam? Vet ju förstås att man inte kan ta i is balsam utan att...
Svar
7
· Visningar
3 197
Hästvård hello! Vad för senskydd rekomenderar ni på hästen ute? Inte svindyra, men de måste va bra... Man vill väl ha öppna fram så att de...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: Centaur
·
Hästvård kan man få lite för å nackdelar... ska man göra det i förebyggande syfte, eller vänta tills det verkligen behövs... har...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 496
Senast: Messy
·
S
Hästvård Vad menas med detta rent fysiologiskt? Skillnad på snett bäcken/roterat bäcken? Om hästen är överrörlig, finns det större risk för...
Svar
3
· Visningar
1 364
Senast: Sax!
·
Hästvård hej! (islandshäst 4år, lite övervikigt ca400kr, en dag när han skulle besiktigas va pållen halt, riktigt halt han stapplade fram...
Svar
17
· Visningar
1 915
Senast: Gullan86
·
Hästvård Idag åkte jag till Solvalla med min 6-åring som vrickade sig i hagen för lite drygt en månad sedan. Hon är fortfarande lite svullen...
Svar
11
· Visningar
1 899
R
Hästvård Detta måste komma upp till ytan någon gång! Det finns inga "riktiga" hästtandläkare! Och det finns ingen utbildning för att bli det...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 062
Senast: LIA
·
F
Hästvård Jag fick utskrivet Vetranquil när jag skuller rida igång min häst för ett tag sen. Nu när hästen är behandlad igen och jag ska gå med...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Fladde
·
A
Hästvård Tror jag blir tokig. Har efter mycket om och men beslutat mig för att sälja mitt ena sto och även hittat världens goaste familj. Hästen...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: annele
·
Hästvård ja vad vet ni om det? allt. hur lång tid det tar innan det går över hur händelseförloppet tätt sig??? vad gjorde ni? vad trodde ni...
Svar
18
· Visningar
3 401
Senast: Gullan86
·
Hästvård Vi har en två-årig islänning i vårt stall som har börjat klia sig nåt fruktansvärt. Hon började för ett par veckor sedan, men då var det...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Balderum
·
C
Hästvård Min häst ska på åb hos vet om 2 v. Han har varit halt sedan i sep och förra gången vi var på klinken behandlade dem inte honom utan han...
Svar
6
· Visningar
1 923
Senast: Clintan
·
C
Hästvård Är det någon här som vet om någon av dessa preparat klassas som DOPING i denna produkt?? Gick tyvärr inte att kopiera in...
Svar
9
· Visningar
1 011
Hästvård :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: Hej Har en 5årig shettis som vi inte blir klok på. Hon fick fång...
Svar
4
· Visningar
1 539
Senast: nicca
·
J
Hästvård Hur ofta skor ni om era hästar?..ska ev. köpa en häst snart och skulle vilja veta lite mer om att sko hästen.. Skor man med nya skor...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 141
Senast: Pansi
·
Hästvård Var inte alls länge sen jag skodde nya pållen, men det ser jättekonstigt ut. Runt strålen lossnar det hovbitar och det känns mjukt. Ytan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: fiaskurken
·
S
Hästvård Skulle vilja höra era åsikter om tryptovit. Varför började ni med det, har det funkat? Tar ni undehållsdosen eller bara till...
Svar
4
· Visningar
1 546
B
Hästvård Hej! Visste inte vart jag skulle lägga denna tråd men det blev här och på hästvård..nåväl, jag har en häst som vilat ett tag nu pga...
Svar
4
· Visningar
2 290
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka