Sv: skoning?
peter_lundin skrev:
Snigelfarmor vill nog inte ha ngn hovis.
Hon är barfotataliban.
PL
Sluta nu Peter.
till er andra:
Det finns människor som kan saker även om de är under 68.
Jag har inte min häst barfota, jag har en hovslagare som jag för en diskussion med och det är jag som bestämmer över min hästs hovar. Jag kan hoven, han kan sko.
Vissa väljer att låta hovslagaren bestämma över ens hästs hovar, det är upp till dem, men så har många hästar med skor "fula" fötter.
På körträningen är det bara 2 som har bra hovar, resten har diverse fel och felskoningar/verkningar, men ägarna fattar inte ens det själv. Varför ska vi uppmuntra fler att skaffa häst och sen förstöra deras hovar? Varför inte rekommendera det enda stället man förhoppningsvis ska lära sig om hästar INNAN man testar på ett levande försöksobjekt?
Hovarna är det viktigaste på hästen, ändå är det filmer om hur man lindar ben och flätar man man tittar på i ridskolorna.
Om ni gamla stofiler inte har fattat det ännu så förstår jag varför ridskolorna som ofta styrs av äldre inte heller fattat det.
Ursäkta att jag kan något trots att jag är 23 och vuxen. Jag har säkert läst mer om hästar än de flesta 50 åriga ridtanter.
Dålig stil att gå ihopa i någon sorts gruppmobbing på ett forum bara för att jag råkar ha en annan uppfattning, en uppfattning som går ut på att lära sig först, sen skaffa egen häst. Är det en kontroversiell åsikt?
och trådskaparen: det är inte till dig denna kritik riktar sig mot.
/jenny