Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Jag har en noga uträknad foderstat till min häst som jag följer slaviskt. Men börjar undra om han har någon brist för han äter torven...
Svar
3
· Visningar
1 657
Senast: Zeena
·
Hästvård Har hört att man vid foderstrupsförstoppning ska slanga hästen med paraffinolja. Ska man det? Jag skulle då aldrig våga stoppa ner en...
Svar
10
· Visningar
1 705
Senast: _Runaway_
·
S
Hästvård Några tips på hur man får en lång, vacker man på sin häst? :bump:
Svar
13
· Visningar
1 902
Senast: Najtan Tabac
·
Hästvård Håller på att försiktigt sätta igång ett sto som har stått sedan i somras.Vid veterinärbesiktningen tyckte veterinären att hon var något...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Lahtel
·
Hästvård En av mina hästar äter lite dåligt, men jag vet inte riktigt vad som fattas henne. Vi hade ute veterinären förra veckan och hennes...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: majola
·
Hästvård Kan en häst å genomgående hasgalla i ena bakbenet pga att den är sned i kroppen och därigenom går och snedbelastar? Pållen har ju...
Svar
8
· Visningar
2 075
Senast: HannaZ
·
F
Hästvård Det var skönt att få reda på att Missy har ont igen. För då kanske hon inte är "knäpp" utan gör det för hon har ont. Men samtidigt som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 048
Senast: Juzzzen
·
G
Hästvård När är lämplig tid på året för att skicka in träckprov? Hur går man tillväga? Kostar? Kollar de efter alla parasiter..? Informera mig...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Gargamella
·
Hästvård Hur avmaskar jag bäst mot styngflugan utan att börja väcka upp en massa annan mask? Visst avmaskar man mot styngflugan i februari...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Inelin
·
M
Hästvård Jag satt & funderade lite, jag har hört endel om stelkramp & hur farligt det är & alla säger att man måste vaccinera mot det & att det...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Lena_B
·
M
Hästvård Min häst har efter skoningen för två veckor sen haft värme över hovarna (alla 4) som försvinner när han rör på sig o kommer tillbaka när...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: maisan
·
B
Hästvård Det har visat sig i studier att ringormsvaccinering kan lindra sommareksem. Jag skrev i en tråd här för några veckor sedan (eller var...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: benjamin
·
Hästvård Medryttarhästen har haft ont i ryggen i en vecka, väldigt öm framförallt vid manken och muskulaturen runtomkring. Vi trodde att hon...
Svar
1
· Visningar
3 094
Senast: Lejonelle
·
Hästvård jag har ett problem.. jag blir nästan alltid arg på mig häst. jag har de sista veckorna haft väldigt kort stubin och om dagen har varit...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: martha
·
Z
Hästvård Någon som har erfarenhet av hovläderhudsinflammation? Mitt halvblod fick en skada så han var tvungen att stå på box 14 dgr. Han står på...
Svar
7
· Visningar
3 405
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hejsan! Mitt skimmelsto har till och från lite problem med mugg men bara bak. Nu har muggen på två-tre dagar helt plötsligt...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: fialotta40
·
C
Hästvård Min häst har haft ganska mycket mugg i vinter som jag nu äntligen verkar fått bort det mesta av. :banana: Till saken hör att han...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: skojskrot
·
Hästvård Jag har hört från olika håll att det inte är bra att kastrera i för tidigt, men inte fått svar på varför. Jag har en liten...
2
Svar
25
· Visningar
1 816
Senast: nala
·
Hästvård Min älsklinghäst blir alltid halt på våren, sen blir han bra och är grymt fräsch efter betet. Nu är han alltså halt igen och har...
2
Svar
25
· Visningar
2 349
·
Hästvård Min häst blev halt i höstas, har varit knackig av & till i ett par år,det började med att han slutade hoppa. Blev då undersökt & beh för...
Svar
1
· Visningar
1 063
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka