Sv: Löss !!

Vill bara berätta för er som är rädda för switch on och top spot on att ingen av mina fyra hästar har visat några mer som helst symtom än det jag skrev om ovan. Jag har en skimmel (halvblodshäst) och två normalt sett känsliga fullblodshästar.....jag gjorde bara som det stod på anvisningarna-testade dagen innan!! Medlet kostade ca 200 kr/häst och räckte till 500 kg/häst.

Nu vill jag bara bli av med djuren i pälsen........ :banana:

Lycka till ni andra och var som sagt inte rädda för att testa!!

Nittionio skrev:
Vill bara berätta för er som är rädda för switch on och top spot on att ingen av mina fyra hästar har visat några mer som helst symtom

Jag testade med switch men pållen tål inte ens det så :crazy:

Jag tycker verkligen synd om dej.....lössen är svåra att få väck tycker jag. Som tur är hade en bekant även Etotal K, den gamla varianten, hemma så jag har lite "back-up" där.......men man är ju lite rädd för "det gamla förbjudna".....

Nittionio skrev:
Jag tycker verkligen synd om dej.....lössen är svåra att få väck tycker jag. Som tur är hade en bekant även Etotal K, den gamla varianten, hemma så jag har lite "back-up" där.......men man är ju lite rädd för "det gamla förbjudna".....

Jag har faktiskt fått bort lössen nu, en klippning, ett bad och ett okänt engelskt lusmedel senare :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 330
Senast: Bison
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 395
Senast: alazzi
·
Övr. Katt Har två innekatter på 11 och 6 år. Den äldre har vi haft sen han var kattunge och den yngre köpte vi som 1-åring när vår tidigare katt...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: Mischmasch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka