Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har erfarenhet av nickelallergi hos häst? Hur yttrar det sig, bettmaterial som funkar osv?? :confused: Min häst får ibland...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: Fladde
·
Hästvård En av shettisarna har lite, lite hosta. Och är lite, lite snorig, vitt/klart snor. Någon som har en aning om vad det kan vara? ALla...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: Jamtland
·
Hästvård Sitter och läser om ledskador, men fattar ju som vanligt inte särskilt mycket. :crazy: I "Hästens konvelscens" står det ang...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: zesel
·
Hästvård Har tidigare genom alla år varit förskonad mot kolik, endast ett regält kolikanfall tidigare. Nu har det hänt igen, ett lindigt...
Svar
6
· Visningar
3 526
Senast: sissu
·
F
Hästvård Har precis fått reda på att frost gräs, alltså gräs som är frostigt är farligt för hästar detta kan leda till fång eller kolik har hört...
2
Svar
24
· Visningar
6 777
Senast: Tavro
·
Hästvård Min 2 åring skadade innsidan knät förra veckan torsdag. Tror han kan blivit sparkad eller slagit sig på något. Ett skrapsår blödde...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: BJÖRKIS
·
E
Hästvård Hej! Om man inte vet när hästen fick sin senaste stelkrampsspruta (jag vet helt enkelt inte om det gått för långt tid (det är väl var...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Eeiram
·
J
Hästvård jag undrar om ngn vet hur mycket de kostar att göra sig av med en häst....ifall man ska avliva den eller om den dör i hagen, vad de...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Raffe
·
K
Hästvård fick inte något direkt svar föra gången jag skrev ett inlägg så nu frågar jga igen, vad rekomendera ni att använda till gallor...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Zmulan
·
F
Hästvård vad är det för skillnad/likheter mellan de två sjukdomarna? När det gäller symptom och sådär.
Svar
1
· Visningar
4 101
Senast: equitouch
·
Hästvård Vad brukar ni göra med hästen efter ni gjort ett lite tuffare träningspass? Varför gör ni det? Vad tycker ni fungerar bäst? Själv brukar...
Svar
11
· Visningar
1 983
H
Hästvård Pållan har trampat sig själv ovan för kronranden idag... ett sår på några centimeter.. vad och hur skall jag göra för att ta hand om...
Svar
3
· Visningar
2 764
Senast: kicki71
·
Hästvård Jag har en unghäst som blir fyra år i sommar. Hon reds in förra våren (april-juni) och skrittades mest i skogen då. I slutet av juni...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: FUNNY
·
M
Hästvård Hej. Jag har en islandshäst född i maj 2004, nu är det ju dags för avmaskning och det slår mig att jag inte vet vad han väger. Tyvärr...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: marijaa
·
Hästvård När min häst fick fång för två somrar sedan hos sin fodervärd fick även de andra 2 hästarna i stallet det. En av dem hade haft det förut...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: pimy
·
E
Hästvård såg några minuter på veterinärerna igår på tv4. En halt häst skulle undersökas. hälta + värme och puls i hoven. visitertången togs fram...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 605
Senast: b4nugget
·
Hästvård Hur lägger man ett jodopaxomslag på en hov?? Misstänker hovböld, eller att han har fått nåt sömtryck för han trampade av ena skon...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: Bibi
·
Hästvård Mitt arabsto har gått och sträckt sig i hagen, iaf tror vi att det är det som har hänt. Den dagen vi upptäckte att hon inte var helt ren...
2
Svar
26
· Visningar
10 990
Senast: Kassiopeja
·
F
Hästvård Idag var där ute en tandläkare i stallet som även är vetrinär och forskar om ryggar o sadlar. Jag hade ingen bokad tid men frågade om...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Qodrofenia
·
A
Hästvård Min underbara sköthäst, en kallblodstravare, vallack, på 13 år har blivit deprimerad. Han vill inte komma in från hagen, står i ett hörn...
2
Svar
25
· Visningar
4 892
Senast: boella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka